×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
حمایت ایمیدرو از طرح های تحقیقاتی مرتبط با معدن

معاون وزیر و رئیس هیأت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) اعلام کرد: ایمیدرو با تشکیل کمیته بررسی طرح های پژوهشی، از پایان نامه ها و طرح های تحقیقاتی و پژوهشی مرتبط با بخش معدن و صنایع معدنی حمایت می کند.

به گزارش موج، مهدی کرباسیان در دیدار با اعضای هیأت مدیره ی انجمن مهندسی معدن ایران گفت: ارتباط با حوزه های پژوهشی بین الملل و استفاده از تجارب آنها می تواند ضمن داشتن صرفه اقتصادی، به تسریع در اجرای طرح ها نیز کمک کند.

وی با اشاره به وجود ذخایر غنی معادن در ایران افزود: در این بخش چنانچه به حوزه ی پژوهش، تحقیق، نوآوری و استفاده از فناوری های نوین توجه نکنیم، در رقابت با دیگر کشورها عقب خواهیم ماند.

کرباسیان بر ضرورت تقویت هر چه بیشتر ارتباط صنعت و دانشگاه تأکید کرد و گفت: برای تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی نیز باید پیشقدم باشند و صنایع کشور را یاری کنند.

وی افزود: در حال حاضر بیشتر درآمد دانشگاه های جهان از طریق طرح هایی است که از دستگاه های دولتی و خصوصی کشورهایشان دریافت می کنند؛ لذا دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی ایران نیز باید به این سمت حرکت کنند.

رئیس انجمن مهندسی معدن ایران نیز در این دیدار، ایمیدرو را سازمانی پیشرو به سمت ارتباط با دانشگاه خواند و گفت: دغدغه ی این انجمن و ایمیدرو، توسعه ی دانش و کاربردی کردن آن است؛ لذا همکاری مشترک می تواند به توسعه ی بخش معدن و صنایع معدنی کمک کند.

علی اصغر خدایاری خواستار امضای تفاهمنامه ی مشترک همکاری بین ایمیدرو و انجمن مهندسی معدن ایران در بخش تحقیقات و پژوهش شد.

وجیه الله جعفری، مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، نیز که در این نشست حضور داشت، در سخنان کوتاهی گفت: فضای مهندسی در اجرای فعالیت های معدنی با توجه به گستردگی آن مورد غفلت واقع شده است و انجمن های علمی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و ایمیدرو هستند که می توانند به ایجاد فضای مهندسی در بخش معدن کمک کنند.

 

true
برچسب ها :
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches