×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
حضور ایران در پنجمین نمایشگاه بین المللی ساختمان ترکمنستان

پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان ترکمنستان با حضور شرکت های داخلی و خارجی از جمله ایران روز سه شنبه در عشق آباد شروع به کار کرد.

به گزارش ایرنا، در این نمایشگاه که تا ۷ شهریورماه برپا خواهد بود، شرکت های ایرانی در فضایی افزون بر ۵۰۲ متر مربع به همراه سایر شرکت های خارجی در بازار ترکمنستان، آخرین محصولات و تولیدات خود را عرضه می کنند.

شرکت های تولید کننده مصالح و ماشین آلات ساختمانی ایرانی که برای حضور در این نمایشگاه از حمایت سازمان توسعه تجارت ایران برخوردار هستند، به منظور تشویق بیشتر و ترغیب به صادرات از یارانه ۶۰ درصدی بهره مند می شوند .

ترکمنستان همسایه شمال شرق ایران است که طبق قراردادهای تجاری بین فیمابین ، این کشور گاز خود را به شهرهای شمالی ایران صادر و در مقابل کالاهای ایرانی را خریداری می کند. در زمینه مصالح و ماشین آلات ساختمانی نیز ترکمنستان، یکی از بازارهای هدف دارای اولویت اول در ایران است که هم اکنون حجم مبادلات تجاری بین دو کشور رو به افزایش است.

همچنین روند شهرسازی ترکمنستان رو به افزایش است، از این رو این کشور بسترمناسبی جهت مشارکت تولیدکنندگان مصالح و ماشین آلات ساختمانی کشورهای همجوار و دوست از جمله ایران به شمار می آید.

یادآور می شود، پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان ، سال گذشته با حضور روسیه، امارات، ازبکستان، آلمان، ترکیه، اتریش، ایران، مقدونیه، قزاقستان، سوئیس، اوکراین، بلاروس، فرانسه، چین و ترکمنستان در فضایی بالغ بر ۱۲ هزار مترمربع برگزار شد.

ترکمنستان یکی از سریع ترین اقتصادهای در حال توسعه در جهان را داراست ، هم اکنون ۳۲میلیارد دلار پروژه در دست ساخت دارد و سرمایه گذاری های گسترده ای نیز برای برگزاری بازی های المپیک آسیایی سال ۲۰۱۷ در دست انجام دارد.

رقم مبادلات ایران و ترکمنستان در سال ۲۰۱۱ نزدیک به ۵۲۰ میلیون دلار بود که از این میزان ۴۶۲میلیون دلار صادرات کشورمان به عشق آباد است ، عمده محصولات صادراتی را مصالح و تجهیزات ساختمانی تشکیل می دهند.

فضای پاویون ایران در نمایشگاه امسال ۱۷۲ متر مربع فضای غرفه بندی شده مسقف و ۳۲۰ متر فضای باز است.

پنجمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان ترکمنستان از تاریخ پنجم تا هفتم در عشق آباد برپا است.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches