×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
حال خوب دانش آموزان در مناطق محروم با مدرسه سازی بانک صادرات ایران

اقتصادتهران: امروزه یکی از مهم‌ترین مواردی که سازمان‌های موفق، به آن اهتمام ویژه‌ای داشته و جزو اصلی ترین برنامه‌ها و سیاست‌های خود قرار داده‌اند توجه به مقوله مسئولیت اجتماعی است. در باب تعریف مسئولیت اجتماعی در واقع شاید اینطور بتوان گفت که مسئولیت اجتماعی سازمانی یا شرکتی مجموعه وظایف و تعهداتی است که یک سازمان در راستای حفظ، مراقبت و کمک به جامعه‌ای که در آن فعالیت می‌کند، انجام می‌دهد.

به گزارش اقتصادتهران، مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها، نهادها و به ویژه بانک‌ها در پیوند با مسئولیت شرکت در برابر جامعه، انسان‌ها و محیطی است که شرکت در آن فعالیت می‌کنند. مسئولیت اجتماعی شرکت یا هر سازمان در تعریفی روشن‌تر این گونه عنوان شده ‌است؛ “مسئولیت اجتماعی شرکت فعالیت‌هایی است که پیش برنده سود و منفعت اجتماعی بوده و فراتر از منافع سازمان و آن چیزی است که قانون بایسته می‌دارد.”

این مهم در نهادهایی نظیر بانک‌ها که شریان اصلی اقتصادی کشور به شمار می‌روند محسوس تر است، به عبارتی با توجه به نقش اثرگذار بانک‌ها در سیستم اقتصادی کشور از یکسو و در اختیار داشتن منابع مالی گسترده در این‌ بنگاه‌های اقتصادی، بهتر می‌توان به نقش و تاثیر مثبت مسئولیت اجتماعی پی برد.

زمانی مساله مسئولیت اجتماعی به قول معروف جایگاه اصلی خود را پیدا می‌کند که منابع تخصیص یافته توسط آن‌ها برای اموری صرف شود که خشنودی جمع کثیری یا به قول معروف منفعت عمومی را در پی داشته باشد نظیر آنچه که بانک صادرات ایران در در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود در حوزه مدرسه سازی در حال انجام دادن است.

بانک صادرات ایران از سالیان پیش تاکنون در پروژه‌های مختلفی و در راستای اجرای مسئولیت‌های اجتماعی خود، اقدام به مدرسه سازی در نقاط محروم کشور کرده است.

در آخرین اقدامات بانک صادرات ایران در حوزه مدرسه سازی می‌توان به افتتاح مدرسه سه کلاسه شهدای این بانک در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد.

به بیان دیگر اهتمام ویژه به احداث مدارس و اماکن آموزشی و فرهنگی با هدف کمک به رشد و توسعه آموزشی در مناطق محروم کشور از جمله رسالت‌های اجتماعی بانک صادرات ایران طی سالیان گذشته است که این ماموریت همچنان به همت ستاد خیرین مدرسه‌ ساز بانک صادرات ایران منجر به احداث نزدیک به ۵۰ مدرسه در یکی از محروم‌ترین نقاط روستایی و عشایری کشور شده و در همین راستا، افتتاح مدرسه سه کلاسه شهدای بانک صادرات ایران در روستای سرتل بهرام بیگی از توابع شهرستان مارگون در استان کهگیلویه و بویر احمد از جمله این اقدامات به شمار می‌رود.

شاید مهم‌ترین نقطه قوت این سیاست دست اندرکاران بانک صادرات را بتوان اهتمام به امر آموزش و دغدغه تحصیل دانش آموزان در مناطق محروم ذکر کرد که هدف اصلی از این گونه اقدامات محسوب می‌شود.

مسلماً بانک صادرات ایران با پشتوانه مردمی قوی، از هیچ کوششی برای توسعه فضای آموزشی کشور دریغ نکرده و از این حیث می‌توان این بانک را الگو و نمونه‌ای موفق در نظام بانکداری کشور معرفی کرد.

لازم به ذکر است این مدرسه در زمینی به مساحت ۵٠٠ متر و زیربنای ساختمان آموزشی ١١١ متر مربع، با اعتباری بالغ بر ١۴ میلیارد ریال، هفتم تیرماه ۱۴۰۱ کلنگ‌زنی شد و با پیگیری‌های مجدانه بانک صادرات استان و اداره کل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویر احمد طی مدت شش ماه با بهترین کیفیت به بهره ‌برداری رسید.

true
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches