×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
تولید فولاد خام ایران به ۹.۹ میلیون تن رسید

انجمن جهانی فولاد اعلام کرد: تولید فولاد خام ایران در شش ماهه نخست سال میلادی ۲۰۱۳ به رقم ۹ میلیون و ۹۵۵ هزار تن رسید .

گزارش ایرنا حاکی است، تولید فولاد خام ایران در ماه گذشته میلادی آگوست (۱۰ مرداد لغایت ۹ شهریور ) با رشد ۱۳.۲ درصدی نسبت به ماه مشابه در سال ۲۰۱۲ به یک میلیون و ۲۹۲ هزار تن رسید.

انجمن جهانی فولاد (WSA) در تازه ترین گزارش خود تولید فولاد خام ایران در ماه آگوست ۲۰۱۳ با تولید یک میلیون و ۲۹۲ هزارتن ، بیش از یک ماه قاره آفریقا (یک میلیون و ۱۸۱ هزار تن) ذکر کرد.

نرخ رشد تولید فولاد خام ایران نیز در آگوست ۲۰۱۳ از سایر کشورهای عمده تولید کننده فولاد خام در جهان مانند چین، هند، ژاپن، کره جنوبی، آمریکا، اوکراین، ترکیه، آلمان و ایتالیا بالاتر بود.

برپایه این گزارش ، بیشتر کشورهای بزرگ تولید کننده فولاد خام در آگوست ۲۰۱۳ میلادی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۲ با کاهش تولید مواجه شدند.

کشورهای آلمان ، آمریکا ، کره جنوبی ، ژاپن و ایتالیا به ترتیب با ۶.۳ ، ۲.۹ ، ۱۳.۱، ۰.۶ و ۷.۵ درصد کاهش تولید داشتند .

انجمن جهانی فولاد آورده است: میزان تولید فولاد خام در ۶۴ کشور جهان طی هشت ماه گذشته میلادی با رشد ۲.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۲ بالغ بر یک میلیارد و ۵۰ میلیون و ۷۰۸ هزار تن شد.

در ماه آگوست ۲۰۱۳ تولید فولاد خام جهان به ۱۳۰ میلیون و ۳۵۲ هزار تن رسید که نسبت به ماه مشابه سال ۲۰۱۲ رشد ۵.۲ درصدی را ثبت کرد.

طی هشت ماهه سال ۲۰۱۳ میلادی ، قاره آسیا با رشد ۵.۶ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۲ به میزان ۷۰۶ میلیون و ۴۵۲هزار تن فولاد خام تولید کرد.

در همین مدت تولید اتحادیه اروپا با کاهش ۴.۹ درصدی به ۱۰۹ میلیون و ۲۹۹ هزار تن رسید. این در حالی است که در همین مدت تولید فولاد خام آمریکای جنوبی نیز با کاهش ۲.۱ درصدی به ۳۰ میلیون و ۷۰۳ هزار تن رسید.

در همین مدت تولید فولاد خام آمریکای شمالی با کاهش ۵.۵ درصدی به ۷۸ میلیون و ۵۱۶ هزار تن رسید.

تولید فولاد خام کشورهای مستقل مشترک المنافع (CIS ) نیز در این مدت به ۷۲ میلیون و ۷۳۸ هزار تن رسید که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی کاهش ۳.۲ درصدی را نشان می دهد.

سهم قاره آفریقا و خاورمیانه نیزاز تولید جهانی فولاد در هشت ماه گذشته سال جاری میلادی به ترتیب ۹ میلیون و ۹۹۱ هزار تن و ۱۵ میلیون و ۱۷۷ هزار تن بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب با کاهش ۲.۲ درصدی و رشد ۴.۲ درصدی همراه بوده است.

تولید فولاد خام چین نیز در ماه آگوست ۲۰۱۳ به ۶۶ میلیون و ۲۷۷ هزار تن رسید که رشد ۱۲.۸ درصدی را نسبت به آگوست ۲۰۱۲ نشان می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت ( شاتا) ، چین درهشت ماه سال جاری میلادی ۵۲۱ میلیون و ۸۳۹ هزار تن فولاد خام تولید کرد که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۷.۸ درصدی داشت .

گزارش انجمن جهانی فولاد حاکی است ، تولید فولاد خام ایران در ماه میلادی ژوئن ( ۱۱ خرداد لغایت ۹ تیر) با رشد دو درصدی نسبت به ماه مشابه در سال ۲۰۱۲ به یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید.

انجمن جهانی فولاد (WSA) در گزارش پیشین خود تولید فولاد خام ایران را در شش ماه نخست سال ۲۰۱۳میلادی، هفت میلیون و ۳۲۷ هزار تن ذکر کرده بود.

نرخ رشد تولید فولاد خام ایران در ماه ژوئن ۲۰۱۳ از سایر کشورهای عمده تولید کننده فولاد خام در جهان مانند هند، آمریکا، ترکیه، آلمان، ایتالیا، روسیه، کانادا، ژاپن و کره جنوبی بالاتر بود.

 

true
برچسب ها :
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches