×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
تمهیدات امدادی، انتظامی و خدماتی در روز عیدفطر

دستگاه‌های امدادی، انتظامی و خدماتی اقدامات و تسهیلات خود در روز برگزاری نماز عیدسعید فطر را تشریح کردند.

اورژانس، هلال‌احمر، نیروی انتظامی، اتوبوسرانی، آتش‌نشانی و … تمهیداتی را برای برگزاری نماز عیدسعیدفطر در نظر گرفته‌اند و بر همین اساس، دکتر محمدتقی طالبیان، رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور اورژانس کشور از استقرار ۱۰۰۰ تن از عوامل اورژانس و ۳۵۰ آمبولانس، ۲۰دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۲۰دستگاه موتورآمبولانس در محل‌های برگزاری نمازعید فطر در سراسر کشور خبر داد و گفت: در عید فطر امسال تمامی مراکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی و تکنیسین‌های اورژانس سراسر کشور برای امدادرسانی به نمازگزاران در موارد پزشکی احتمالی در حالت آماده‌باش قرار دارند و همچنین در محل‌های برگزاری نماز عیدسعید فطر نیز آمبولانس و تکنیسین‌های اورژانس ۱۱۵ حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۵۰ دستگاه آمبولانس، ۲۰دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۲۰دستگاه موتورآمبولانس به همراه بیش از ۱۰۰۰ تن از پزشکان، پرستاران و تکنیسین‌های اورژانس ۱۱۵ همراه با تجهیزات و امکانات پزشکی موردنیاز در محل برگزاری نماز عید فطر تا پایان مراسم مستقر خواهند بود گفت: در صورت نیاز خدمات پزشکی و امدادی رایگان در طول زمان برگزاری نماز به هموطنان ارائه خواهد شد.

به گفته طالبیان ۷۹۷ پایگاه شهری اورژانس ۱۱۵ در سراسر کشور در این روز در آماده‌باش کامل خواهند بود.

وی با اشاره به تمهیدات اورژانس پایتخت در روز نماز عیدسعیدفطر نیز اظهارکرد: مرکز اورژانس تهران به عنوان مسئول کمیته بهداشت و درمان در مراسم عیدفطر از طرف ستاد اجرایی نمازجمعه در برگزاری مراسم نماز عیدفطر، مسئولیت امدادی درمانی شرکت‌کنندگان در این مراسم را عهده‌دار است و در این طرح تعداد ۹۰ دستگاه آمبولانس، پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس و پنج دستگاه خودروی فرماندهی و حدود ۳۰۰ تن از پرسنل انسانی با همکاری آمبولانس‌های هلال‌احمر، شهر سالم و ارتش شرکت دارند.

طالبیان شروع استقرارها در این طرح را از حوالی ساعت یک بامداد اعلام کرد و گفت: تمامی آمبولانس‌ها در محل‌های از پیش تعیین شده، مستقر می‌شوند و تا پایان مراسم نماز عیدسعید فطر در دانشگاه تهران حضور دارند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور افزود: نمازگزاران می‌توانند علاوه بر مراجعه حضوری به واحدهای مستقر با شماره ۱۱۵ نیز تماس بگیرند و از خدمات پزشکی رایگان بهره‌مند شوند.

شرکت شهر سالم شهرداری تهران نیز همزمان با روز عید سعیدفطر و برپایی نماز عیدفطر در محل دانشگاه تهران، خدمات درمانی و بهداشتی رایگان به نمازگزاران ارائه خواهد کرد و آن طور که دکتر حسن علی غفاری، مدیرعامل این شرکت می‌گوید:امسال‌ با بکارگیری ۹ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه موتورلانس و ۴۰ تن از پرسنل مجرب و متخصص اورژانس شرکت شهر سالم و نسبت به پوشش فوریت‌های پزشکی در محدوده شرق دانشگاه تهران (محل اقامه نماز) از تقاطع خیابان ولیعصر (فاطمی) در مسیر شمال به جنوب تا تقاطع ولیعصر (روانمهر) اقدام خواهد شد.

وی همچنین افزود: مرکز بهداشتی درمانی منطقه ۶ شرکت شهر سالم واقع در خیابان ولیعصر، بعد از تقاطع طالقانی، کوچه شهید فرهنگ حسینی به عنوان پایگاه ثابت اورژانس شهرسالم با ۱۰ تخت بستری اورژانس و بخش‌های آزمایشگاه – رادیولوژی داروخانه به ارائه خدمات به نمازگزاران می‌پردازد.

غفاری گفت: با اعزام کارشناسان بهداشت شرکت شهرسالم از تمام سرویس‌های بهداشتی و شیرهای آب برای وضو که توسط منطقه ۶ شهرداری ایجاد و آماده بهره‌برداری اعلام شده بود، بازدید به عمل آمد و طی گزارشی برای رفع بعضی موارد بهداشتی توصیه و تذکرات لازم ارایه شد.

وی اعلام‌کرد: تمام خدماتی که توسط شرکت شهرسالم شهرداری تهران به نمازگزاران عید فطر ارائه می‌شود، رایگان است.

سیدمنتظر شُبر، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران نیز ضمن تشریح تمهیدات هلال‌احمر هنگام برگزاری نماز عیدفطر از آمادگی کامل عوامل امدادی برای ارائه خدمات در این روز خبر داد و گفت: در راستای حفظ سلامت شرکت‌کنندگان و نمازگزاران عیدفطر بیش از ۵۲۰ تن از عوامل کادر و داوطلب امدادی و پزشک به همراه ۳۲ دستگاه آمبولانس، ۳۲ دستگاه خودروی امدادی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک دستگاه اتاق عمل سیار و یک دستگاه Icu Mobile به ارائه خدمات به نمازگزاران می‌پردازند.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر استان‌تهران همچون سال‌های گذشته با استقرار اکیپ‌هایی در محل اقامه نماز به ارائه در خدمات امدادی – درمانی خواهد پرداخت گفت: یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و اتاق عمل سیار در محل برگزاری نماز عیدسعیدفطر در شهر تهران مستقر خواهد شد و مجموعه تجهیز شده‌ای از امکانات و تجهیزات پزشکی را در مواقع مورد لزوم خواهد داشت.

سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز در تشریح تمهیدات آتش‌نشانی پایتخت در روز برگزاری نماز عیدسعید فطر به ایسنا گفت: در روز برگزاری نماز عید سعید فطر آتش‌نشانی پایتخت با ۵۲ دستگاه خودرو و ۱۷ دستگاه موتورسیکلت در ۶۹ نقطه داخل و خارج دانشگاه تهران مستقر خواهد شد و ۲۰۹ آتش‌نشان نیز تامین ایمنی مراسم نماز عیدسعید فطر را بر عهده خواهند گرفت.

ملکی افزود: سه دستگاه خودرو، دو موتورسیکلت و ۱۲ آتش‌نشان از شامگاه روز پنجشنبه داخل دانشگاه تهران و مابقی آتش‌نشانان با تجهیزات و خودروهای خود از ساعات‌اولیه بامداد روزجمعه در دانشگاه تهران و مسیرها و محورهای منتهی به آن مستقر خواهند شد و علاوه بر آن نیز ایستگاه‌های صدگانه آتش‌نشانی پایتخت در این روز در آماده‌باش کامل هستند.

سردار مهری، رییس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی از تدابیر ویژه پلیس برای برگزاری مراسم عیدفطر خبرداد و گفت: در این روز در راستای هرچه باشکوه‌تر برگزارشدن نماز عیدفطر برقراری نظم و انضباط ترافیکی و انتظامی محل‌های برگزاری این نمازبزرگ مسلمانان، در دستور کار پلیس قرار دارد و تمامی رده‌های اجرایی و عملیاتی اعم از کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها، ایستگاه‌های پلیس و گشت‌های انتظامی، مسئولیت برقراری نظم و امنیت و نیز حفاظت فیزیکی محل‌های برگزاری نماز عید فطر را برعهده خواهند داشت.

سردار حسین رحیمی، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران‌بزرگ نیز از اجرای طرح انتظامی – ترافیکی نماز عید فطر از ساعت ۲۲ شب عیدفطر تا پایان مراسم نماز و عادی‌ شدن ترافیک خبر داد و گفت: پیش از این مقرر شده بود که نماز عید فطر در مصلی تهران برگزار شود اما به دلیل آماده‌نبودن این مکان برگزاری نماز عید فطر به دانشگاه تهران منتقل شد.

 

true
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches