×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true

معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اهمیت جایگاه میراث فرهنگی گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی که می تواند به توسعه و تقویت جایگاه میراث فرهنگی کمک کند تشکیل سازمان نظام مهندسی میراث فرهنگی است.

دکتر محمد شریف ملک زاده با بیان این مطلب در نشست تخصصی میراث فرهنگی، دیروز، امروز، فردا که با حضور اندیشمندان، پژوهشگران و صاحب نظران حوزه میراث فرهنگی در تالار حافظیه مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزارشد، افزود: تشکیل این سازمان نقش مهمی در تثبیت جایگاه میراث فرهنگی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی افتخار هر ایرانی است یادآور شد: هویت بخشی به میراث فرهنگی برای هر ایرانی می تواند در موضوعات مهم ملی از جمله اشتغال زایی نیز تاثیرگذار باشد.

معاون رییس جمهور با قدردانی از برگزاری این نشست تخصصی و حضور اندیشمندان، اساتید و پژوهشگران حوزه میراث فرهنگی افزود: اساتید و پژوهشگران حوزه میراث فرهنگی در حقیقت بلندگوی سازمان میراث فرهنگی هستند، این افراد مانند شمع روشنی هستند که همواره سازمان میراث فرهنگی از وجود آنها بهره برده است.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه میراث فرهنگی باید در آینده به توسعه پایدار برسد خاطرنشان کرد: آنچه می تواند به دستیابی این مهم کمک کند استفاده از کارشناسان مجرب و پژوهشگران و اساتید برجسته در حوزه میراث فرهنگی است.

وی با تاکید بر افزایش فعالیت های پژوهشی در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: به عقیده کارشناسان حوزه میراث فرهنگی ۷۰ درصد فعالیت ها در سازمان میراث فرهنگی باید به پژوهش و ۳۰ درصد به فعالیت های اجرایی اختصاص یابد.

دکتر ملک زاده با بیان اینکه باید به نحو مطلوب از دانش و تجربه اساتید و پژوهشگران استفاده کرد، یادآور شد: تعامل با بخش های خصوصی و NGOها باید بیش از پیش افزایش یابد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یکی دیگر از مهمترین اقداماتی که باید در سازمان میراث فرهنگی مورد توجه قرار گیرد را تدوین سند راهبردی و تکاملی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دانست.

این عضو کابینه دولت دهم در ادامه سخنان خود به موضوع پایگاه های جهانی اشاره کرد و افزود: آنچه که می تواند به پویایی هرچه بیشتر پایگاه های جهانی کمک کند تعیین ردیف بودجه مستقل است که در این خصوص سایر دستگاه ها از جمله قوه مقننه نیز می تواند نقش مهمی ایفا کند.

معاون رییس جمهور اضافه کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری متعلق به ۷۵ میلیون نفر ایرانی است بنابراین اعتقاد من بر این است که آینده این سازمان باید روشن باشد و به سیاسی کاری متهم نشود.

وی همچنین به موضوع NGOها و نقش آنها در توسعه مفاهیم میراث فرهنگی اشاره کرد و افزود: ظرف ده روز آینده باید به گونه ای برنامه ریزی شود که اماکنی در اختیار اساتید و پژوهشگران با تجربه و NGOها برای فعالیت هرچه بیشتر قرار گیرد.

 

 

true
برچسب ها :
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches