×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
تاکید وزیران خارجه فرانسه، انگلیس و آمریکا بر صدور قطعنامه‌ای الزام‌آور درباره سوریه

وزرای امور خارجه آمریکا، فرانسه و انگلیس در این کنفرانس مطبوعاتی مشترک بر ضرورت صدور قطعنامه‌ای قوی و الزام‌آور ظرف چند روز آینده برای انهدام تمامی سلاح‌های شیمیایی سوریه تاکید کردند.

به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی،‌ لوران فابیوس، جان کری و ویلیام هیگ، وزرای امور خارجه فرانسه، آمریکا و انگلیس پس از دیدار سه جانبه خود در پاریس کنفرانس خبری مشترکی برگزار کرده و بر ضرورت اجبار دولت سوریه به قبول انهدام سلاح‌های شیمیایی این کشور تاکید کردند.

پیش از برگزاری این کنفرانس خبری دفتر رئیس‌جمهوری فرانسه اعلام کرد، پاریس، انگلیس و آمریکا در مذاکرات سه جانبه پاریس که امروز (دوشنبه) برگزار شد، توافق کردند از سازمان ملل بخواهند قطعنامه‌ای قاطع و محکم را درباره سوریه تصویب کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دفتر فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: پاریس، لندن و واشنگتن به دنبال تصویب قطعنامه از سوی سازمان ملل برای ضرب الاجلی دقیق و الزام‌آور هستند تا تسلیحات شیمیایی سوریه را منهدم کنند.

این بیانیه‌ در پی نشست سه جانبه میان وزرای امور خارجه سه کشور و اولاند دو روز پس از توافق آمریکا و روسیه در مورد کنترل بین‌المللی تسلیحات شیمیایی سوریه منتشر می‌شود.

به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، در این کنفرانس مطبوعاتی لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه آغازگر کنفرانس بود و تاکید کرد: ما برای زنده کردن مذاکرات سیاسی پیرامون بحران سوریه تلاش می‌کنیم.

وی ادامه داد: ظرف چند روز آینده قطعنامه‌ای قوی، الزام‌آور و شفاف در شورای امنیت تصویب خواهد شد چرا که همگان می‌دانند تنها حرف زدن کافی نیست و باید اقدامی عملی انجام شود.

فابیوس ادامه داد: ما همچنان معتقد به حل و فصل سیاسی بحران سوریه از طریق برگزاری کنفرانس ژنو ۲ هستیم و باید همانگونه که در مذاکرات پیشین ژنو درباره سوریه مقرر شد، دولتی انتقالی با اختیارات کامل قدرت را در سوریه به دست بگیرد.

وی در ادامه مدعی شد که دولت سوریه مانع اجرای توافقات ژنو ۱ شده است.

ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس نیز پس از سخنان فابیوس تاکید کرد: این تهدید آمریکا بود که باعث شد دولت سوریه از مواضع خود کوتاه بیاید و به انهدام سلاح‌های شیمیایی‌اش رضایت دهد.

هیگ افزود: باید قطعنامه‌ای صادر شود و سوریه را ملزم کند که سلاح‌های شیمیایی‌اش را از بین ببرد. سوریه مقادیر زیادی سلاح شیمیایی انبار کرده و بارها آنها را به کار برده است. جهان باید آماده باشد در صورت تخطی دمشق از توافق‌های به دست آمده مسئولان سوری را مجازات کند.

 

true
برچسب ها :
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches