×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
بیمه “دی”به مجلس هم پاسخگو نیست

نماینده مجلس شورای اسلامی وعضو کمسیون اقتصادی گفت:بیمه دی به سقف قراردادهای منعقد شده پای بند نیست وبه مفاد این قرار دادها چه یک جانبه یا دوجانبه ،عمل نمی کند ودلیل آن ضعف نظارتی بر این کارشکنی هاست .

به گزارش “دنیای صنعت”محسن صرامی فروشانی گفت :در بیمه ها اولویت اول خدمات رسانی است ولی متاسفانه سازمان تامین اجتماعی بابستن قرارداد با بیمه دی فقط به فکر منافع خود بوده نه رفاه مردم وبا محول کردن این وظیفه مهم به بیمه دی که شایستگی خدمات رسانی به این قشر را ندارد باعث نارضایتی مردم شده است.

وی افزود:بیمه تامین اجتماعی نه تنها بابستن قرارداد با بیمه دی ، نا توانی خود را درعدم کسب رضایت افراد تحت پوشش به اثبات رسانیده مقصر است بلکه در حوضه های دیگرمانند صنعت،فولاد،وآهن هم باشرایط سخت گیرانه به فکر منافع خود بوده ودر همین راستا مجبور شده تعدادی از افراد تحت پوشش را حذف یا اذیت کند.

همچنین محسن صرامی فروشانی بیمه تامین اجتماعی را به دلیل چشم پوشی بر روی تخلفات بیمه دی مقصر اصلی اوضاع نابسامان افراد تحت پوشش می داند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به یکی از تخلفات بیمه دی اشاره کردوگفت: این بیمه به علت سهل انگاری در بررسی فاکتورهای افراد تحت پوشش برای دریافت هزینه های درمان خود از بیمه باعث ابطال ۱۶ونیم میلیون تومان فاکتوربوده که ضررآن متوجه مردم شد در این موقع بانک دی هم بیکار ننشست وخود مدارانه به این اتفاق ناخوشایند دامن زد وحدود۱۶ونیم میلیون تومان فاکتور باطل شده را به جیب مسئولین بیمه دی واریز نمود.

وی افزود: افراد ناراضی از خدمات ارائه شده توسط بیمه دی باید برای احقاق حق خود به مراجع ذی صلاح خصوصا بازرسی کل کشور،دیوان محاسبات وعدالت اداری مراجعه نموده که آنها اقدامات لازم را مبذول کنند که نتیجه مطلوب بدست آید.

همچنین صرامی فروشانی در باره علت ناتوانایی بیمه دی در پرداخت مطالبات مردم گفت:بیمه دی از نظردرآمدی وخزانه داری در گذشته در وضعیت بحرانی قرار داشت برای حل این مشکل سرمایه های مردم را که نزد آنها به امانت گذاشته شده بود تا در موقع نیاز از آنها استفاده شود در حوزه های مسکن ،تولید وصنایع سرمایه گذاری کردند واین حوزه ها به دلیل فراهم نبودن شرایط فروش قادر به پرداخت این امانتها به بیمه دی نیستند وبه همین دلیل بیمه دی به دلیل کمبود نقدینگی وبه کار گیری این سرمایه ها در دیگر حوضه ها قادر به پرداخت مطالبات مردم نیست.

وی در ادامه گفت:به جای اینکه بیمه دی شرایط مطلوب برای ارائه خدمات افراد تحت پوشش را فراهم کند ودر کسب رضایت آنها گام بردارد در این اوضاع نابسامان اقتصادی وتحریمها با کم کاری و ارائه خدمات نامناسب حس پشیمانی ونارضایتی این افراد را از بیمه دی بر انگیخته است .

در پایان صرامی فروشانی افزود :در سال قبل از بیمه دی به دلیل عملکرد نامناسب ونارضایتی مردم از عدم ارائه خدمات مناسب در کمیسیون اقتصادی دعوت کردیم آنها متاسفانه هیچ پاسخی در مورد ضعف های خود نداشتند وقول برای بهتر شدن خدمات بیمه دی وکسب رضایت افراد تحت پوشش را دادند اما همان طور که می بینیم خلف وعده کرده اند.

همچنین در راستای عملکرد نامناسب بیمه دی ونارضایتی مردم ،با یکی دیگر از نمایندگان شورای اسلامی عضوکمیسیون اجتماعی گفتگو کردیم ونظر وی را نسبت منعقد کردن قرار داد بیمه تامین اجتماعی با بیمه دی جویا شدیم.

به گزارش “دنیای صنعت”نماینده شورای اسلامی عضو کمیسیون اجتماعی گفت: بستن قرار داد بیمه تامین اجتماعی با بیمه دی را مثبت ارزیابی نمی کنم زیرا من اصولا با بیمه مکمل در سازمان تامین اجتماعی موافق نیستم مخصوصا با ارائه عدم خدمات مناسب از سوی بیمه دی به مشتریان که آن را نشانه ضعف مدیران می دانم صحه بیشتری بر عقیده خودمی گذارم.

علیرضا محجوب مقصراصلی این کارشکنی ها ونارضایتی ها از عملکرد بیمه دی را بیمه تامین اجتماعی دانست که به دلیل منافع خود وبستن قرارداد با این بخش خصوصی نا کارآمد باعث آشفتگی اذهان تحت پوشش بیمه دی شده است.

وی در مورد سهل انگاریهای بیمه دی در ارائه خدمات مناسب به مردم گفت: بیمه گر زمانیکه قرار داد خود را با مشتریان منعقد می کند موظف به اجرای تعهدات موجود در قرار داد است حتی اگر بیمه شده برای درمان خود مجبور به بیرون رفتن از بیمارستانهای طرف قرار داد با این سازمان باشد باید هزینه های پرداخت شده در این راه از بیمه گر دریافت کند.

محجوب افزود :در ابتدای قرار داد بیمه تامین اجتماعی بابیمه دی من به مدیر عامل وقت سازمان تامین اجتماعی توصیه کردم این قرارداد بر خلاف مسئولیتهای سازمان در مقابل بیمه شدگان است متاسفانه آنها به نظر من توجه نکردند ودر حال حاظر ما شاهد این همه نارضایتی مردم از بیمه دی هستیم.

وی بیان کرد :قطعا همه کسانیکه به منعقد کردن این قرار کمک کردند به یک اندازه مقصرند وباید پاسخگوی مردم باشند بیمه دی به دلیل عدم ارائه خدمات مناسب به مشتریان وسازمان تامین اجتماعی به دلیل انعقاد قرارداد با بیمه دی که کارشکنی های فراوان در کارنامه خود دارد وباعث عدم رضایت مشتریان شده است.

در ادامه علیرضا محجوب بیان کرد:برای برطرف کردن مشکلات باید به فکر شناسایی علت وحل آن بود نه به فکر معلول وگم کردن راه اصلی ،دراین راستا کسی که خدمت را به درستی انجام نمی دهد علت است به نظر من سازمان تامین اجتماعی به دلیل بستن قرارداد با بیمه دی به نفع منافع خود علت این بحران است.

ودر پایان راجع به اینکه آیا افراد ناراضی برای گرفتن حق خود از بیمه به مراجع ذی صلاح مراجعه کنند گفت :بیمه در زمان تنظیم قرارداد به نفع خود وبه زیان طرف مقابل قرارداد را تنظیم می کند فکر نمی کنم افراد تحت پوشش با رفتن به این مراجع به نتیجه مطلوب برسند.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches