×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
بیش از ۱۵ هزار مترمربع فضای سبز شهری در منطقه ۲۰ احداث شد

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۰ از توسعه و بازپیرایی بیش از  ۱۵ هزار مترمربع فضای سبز شهری این منطقه از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

به گزارش اقتصادتهران به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ ابراهیم کوه نژاد، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه با بیان این خبر گفت: به منظور افزایش سرانه فضای سبز شهری برای شهروندان ۱۰ هزار و ۷۰۰ مترمربع فضای سبز جدید در موقعیت‌های پل شیپوری و خیابان نظری از ابتدای سال تاکنون اجرا شده است.

کوه نژاد با اشاره به اینکه نگهداری و حفظ فضاهای سبز به اندازه توسعه و احداث اهمیت دارد، افزود: همزمان با توسعه، ۴ هزار و ۳۵۰ مترمربع از فضاهای سبز شهری و بوستان‌ها نیز مورد بازپیرایی قرار گرفته است تا این سرمایه عظیم زمینه نشاط اجتماعی شهروندان را به خوبی فراهم کند.

وی در ادامه گفت: کاشت ۷۱ هزار و ۳۳۸ نوع گلهای فصلی و ۳۳ هزار و ۵۴۱ درختچه از جمله گونه های رز و نسترن، پیراکانتا، بربریس، یاس هلندی، ابشار طلایی، رز هفت رنگ، رز رونده، یاسمن درختی از دیگر اقدامات مهم در بهسازی منظر فضای سبز شهری بوده است.

کوه نژاد به اهمیت حفظ بوستان ها و فضاهای سبز شهری به عنوان تنفس‌گاه‌های اصلی شهر اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال همچنین بیش از ۱۰۰۰ اصله درخت کاشته شده و ۴ هزار و ۸۴۲ مترمربع چمن نیز واکاری شده است.

وی با اشاره به اینکه در فصل بهار و تابستان میزان استفاده شهروندان از بوستان‌ها بیشتر می‌شود، افزود: به منظور ایمن سازی بوستان ها ۲ هزار و ۲۴۴ مترمربع کفپوش زمین بازی کودکان و همچنین ست‌های کامل بدنسازی در بوستان‌های گلمهر، شورا، بانوان و دهخدا نصب شده است.

کوه نژاد در ادامه تشریح اهم عملکرد ۲ ماهه فضای سبز به تامین روشنایی بوستان ها نیز اشاره کرد و گفت: روشن بودن فضای بوستان‌ها از موارد مهم افزایش ضریب ایمنی است که در این راستا ۱۰ عدد پایه چراغ دکوراتیو، ۲۰ عدد پایه چراغ روشنایی ۶ متری در بوستان جهان آرا و ۲۴ عدد پایه چراغ روشنایی در بوستان آلاله نصب و تعداد ۱۱۸ عدد پروژکتور تعویض و نوسازی شده است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۰ در پایان به تداوم مجموعه اقدامات توسعه ابرسانی در راستای حذف آبیاری تانکری و رعایت الگوی مصرف نیز اشاره کرد و اجرای یک هزار و ۵۸۰ مترطول شبکه ابرسانی نوین را از آخرین اقدامات در این زمینه برشمرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches