×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
اجرای سرشماری کشاورزی سرشماری از ۲۷ مهر تا ۲۷ آبان

معاون طرح‌های آماری مرکز آمار ایران با اشاره به اهمیت آزمایش سرشماری، بر نقش مهم تجربیات مسئولان و برآیند نظرات و نکات فنی آن‌ها، برای اجرای سرشماری کشاورزی در سال ۹۳ تاکید کرد.

به گزارش  روابط عمومی مرکز آمار ایران، سمینارهای آموزشی دومین آزمایش سرشماری عمومی کشاورزی سال ۹۳، با سخنان قائمی، معاون طرح‌های آماری و آمارهای ثبتی مرکز آمار ایران، این هفته آغاز شد.

در این سمینارها، کارشناسان مرکز آمار ایران و کارشناسان ادارات آمار و اطلاعات استانداری‌های سراسر کشور به عنوان مجریان آزمایش سرشماری در استان‌ها شرکت می‌کنند.

قائمی با اشاره به اهمیت آزمایش سرشماری، بر نقش مهم تجربیات مسئولان و برآیند نظرات و نکات فنی آن‌ها، برای اجرای سرشماری کشاورزی در سال ۹۳ تاکید کرد.

وی آمیختگی و پیوستگی زنجیروار فعالیت‌های آماری را موجب حساس بودن هر چه بیشتر فرایند آمارگیری و در نهایت تاثیر پذیری نتایج کلی آمارگیری از درستی و دقت و یا عدم صحت فعالیت‌های آماری در هر کدام از استان‌های کشور ذکر کرد.

وی در ادامه نمایندگان استان‌ها را بر اجرای هرچه درست تر و دقیق‌تر سرشماری توصیه کرد، چرا که عدم درستی نتایج یک استان می‌تواند صحت نتایج کلی سرشماری را تحت تاثیر قرار دهد.

این گزارش حاکی است، آزمایش سرشماری کشاورزی سال ۹۳ از ۲۷ مهر تا ۲۷ آبان سال جاری، در ۳۱ دهستان از ۳۱ استان کشور و پنج شهر منتخب بوشهر، برازجان، زابل، کهنوج و ایلام اجرا خواهد شد.

همچنین برای اولین بار، در سرشماری کشاورزی سال ۱۳۹۳ و آزمایش آن در سال ۹۲ ‌با هدف انتقال سریع و دقیق داده‌ها، از تبلت به جای فرم‌های کاغذی استفاده خواهد شد.

 

true
برچسب ها :
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches