×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
آیا کمیته ملی «تامین امنیت زنان» تشکیل می‌شود؟

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: معاونت امور زنان و خانواده لایحه «تامین امنیت زنان» را در۸۱ ماده تدوین کرده است و در حال حاضردر کمیسیون لوایح دولت در حال بررسی است؛ البته این مرحله حدود دو سال به طول می‌انجامد و پس از تصویب درهیات دولت، تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود.

مریم مجتهدزاده در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: معاونت امور زنان و خانواده ریاست ‌جمهوری لایحه «تامین امنیت زنان» را در زمینه پیشگیری و حمایت از زنان آسیب‌دیده تدوین کرده است که برای این کار از کارشناسان حوزه حقوقی دعوت به عمل آورد و مسئله‌یابی شد تا لایحه‌ای منطبق با واقعیت تدوین شود؛ البته سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت نیز در زمینه پیشگیری از خشونت علیه زنان، اقدامات خوبی انجام داده‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: درلایحه تامین امنیت زنان، تشکیل کمیته ملی «تامین امنیت زنان» پیش‌بینی شده است که در آن همه دستگاه‌ها عضویت دارند. هدف اصلی تشکیل این کمیته، پیشگیری از خشونت است و از دیگر اهداف این کمیته می‌توان به تحکیم و تقویت بنیاد خانواده، تامین حقوق و کرامت زنان و ارتقای امنیت اشاره کرد.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده اضافه کرد: با تشکیل این کمیته اگر زنی مورد خشونت قرار گیرد، از او حمایت می‌شود. این کمیته در جهت پیشگیری از خشونت می‌تواند اقدامات موثری انجام دهد و دبیر آن، معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده است.

مجتهدزاده در پایان گفت: هم سازمان بهزیستی و هم معاونت امور زنان و خانواده ریاست ‌جمهوری اقدامات خوبی را در زمینه پیشگیری از خشونت علیه زنان انجام داده‌اند و این معاونت از تمام دستگاه‌ها گزارش‌گیری کرده است و علاوه بر آن، سازمان‌های مردم نهاد نیز اقدامات قابل توجهی در این زمینه انجام داده‌اند.

 

true
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches