×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
ابلاغ آیین‌نامه  توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه ‌نامه  ثالث

اقتصادتهران: هیأت وزیران آیین‌‌نامه مربوط به نحوه اقدام درباره وسایل نقلیه فاقد بیمه‌ نامه شخص ثالث را به منظور پیش‌‌بینی سازوکارهای لازم در جهت استفاده از سامانه‌‌های اطلاعاتی توسط پلیس و شرکت‌های بیمه برای تسهیل کار رانندگان دارای بیمه ‌نامه که هنگام توقف خودرو، بیمه‌ نامه خود را به همراه ندارند، تصویب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیأت وزیران آیین‌‌نامه مربوط به نحوه اقدام درباره وسایل نقلیه فاقد بیمه‌ نامه شخص ثالث را به منظور پیش‌‌بینی سازوکارهای لازم در جهت استفاده از سامانه‌ های اطلاعاتی توسط پلیس و شرکت‌های بیمه برای تسهیل کار رانندگان دارای بیمه ‌نامه که هنگام توقف خودرو، بیمه‌ نامه خود را به همراه ندارند، تصویب کرد.

بر اساس ماده ۲ این آیین نامه بیمه مرکزی موظف است امکان شناسایی برخط وسایل نقلیه دارای بیمه­ نامه معتبر شخص ثالث را برای پلیس و سایر مراجع ذی­ربط فراهم آورد.

 در ماده ۳- نیز آمده است: به منظور درج دقیق مشخصات وسیله نقلیه در بیمه ­نامه معتبر شخص ثالث و تعیین اصالت استعلام برخط وضعیت بیمه ­نامه، پلیس موظف است امکان دسترسی بیمه مرکزی به اطلاعات مورد نیاز را مطابق ماده (۵۴) قانون فراهم آورد.

 بر اساس ماده ۴-هم حرکت وسیله نقلیه بدون داشتن بیمه ­نامه معتبر شخص ثالث ممنوع است. در صورتی که دارنده وسیله نقلیه مدعی شود بیمه­ نامه معتبر شخص ثالث را به همراه ندارد، پلیس موظف است براساس استعلام از بیمه، نسبت به احراز دارا بودن بیمه­ نامه یا فقدان آن اقدام و در صورت فقدان بیمه ­نامه معتبر شخص ثالث، ضمن اعمال قانون، وسیله نقلیه را توقیف و به توقفگاه منتقل نماید.

در ماده ۵ نیز تاکید شده است به کارگیری وسایل نقلیه فاقد بیمه ­نامه معتبر شخص ثالث توسط شرکت­‌ها و مؤسسات حمل و نقل بار و مسافر ممنوع است.

 بر اساس ماده ۶- رفع هرگونه توقیف از وسایل نقلیه، مستلزم احراز دارا بودن بیمه­ نامه معتبر شخص ثالث است.

 در ماده ۷- هم آمده است مراجع ذی­ربط موظفند در مبادی ورودی و خروجی مرزهای جمهوری اسلامی ایران نسبت به نظارت و احراز دارا بودن بیمه ­نامه وسایل نقلیه اقدام و در صورت فقدان بیمه ­نامه نسبت به توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه­ نامه معتبر شخص ثالث، با رعایت ماده (۷) قانون اقدام نمایند.

ماده ۸ این آیین نامه نیز وزارت راه و شهرسازی (سازمان راهداری و حمل و نقل جاده­ای کشور) را موظف کرده است ترتیبی اتخاذ نماید تا در بارنامه وسایل نقلیه باربری و صورت وضعیت مسافری، شماره بیمه­ نامه معتبر شخص ثالث و تاریخ انقضای آن درج گردد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches