×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
ثبت نام دو هزارو ۸۰۰ نفر در سامانه کارورزی استان یزد

اقتصادتهران: مدیر کارآفرینی و اشتغال تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اعلام وجود ۱۷ هزار دانش آموخته آماده به کار در استان گفت: تاکنون دو هزار و ۸۰۰ نفر در سامانه کارورزی ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش روابط عمومی این اداره کل ، فریبا آیت اللهی در جلسه مشترک با نمایندگان تشکل های کارفرمایی اظهار کرد: در طرح کارورزی که اشتغالزایی و مهارت آموزی فارغ التحصیلان را در بردارد کارفرمایان می توانند با جذب این فارغ التحصیلان به عنوان کارورز، علاوه بر بکارگیری افراد آماده به کار از تسهیلات این طرح دولتی برخوردار شود.

وی با بیان اینکه دوره کارورزی از چهار تا ۶ ماه است ، افزود: پس از پایان یافتن دوره کارورزی، چنانچه کارفرما و کارورز تمایل به ادامه همکاری با یکدیگر داشته باشند، کارفرما با اعلام این موضوع و بکارگیری کارورز به عنوان نیروی کاری خود، تا ۲ سال از پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی کارورز جذب شده، معاف خواهد بود.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون استان اضافه کرد: از سوی دیگر در مدت کارورزی، از پرداخت حق الزحمه به کارورز معاف هستند چرا که پرداختی مربوطه از سوی دولت به کارورز با مدرک کاردانی به میزان ۲۷۰ هزار تومان، کارشناسی به میزان ۳۱۰ هزار تومان و کارشناسی ارشد و دکتری ۳۵۰ هزار تومان انجام می شود.

این مسئول افزود: این در حالی است که اگر واحد پذیرنده از عملکرد کارورز راضی باشد می‌تواند بنا به اختیار به عنوان حق الزحمه، مبلغی را به کارورز پرداخت کند.

آیت اللهی با بیان اینکه نیمی از این تعداد در قالب این طرح، جذب بازار کار شوند ، تصریح کرد: دانش آموخته دانشگاهی برای بهره برداری از طرح کارورزی باید حداکثر دارای ۲۵ سال برای مقطع کاردانی، ۲۸ سال برای کارشناسی و دارای حداکثر ۳۳ سال برای مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری باشد.

وی ادامه داد: دوره ۲ساله خدمت نظام وظیفه به حداکثر سن مذکور اضافه خواهد شد و دانش آموخته دانشگاهی که در دو سال گذشته از ثبت نام در سامانه کارورزی، به مدت ۳ ماه یا بیشتر سوابق بیمه‌ای اعم از تامین اجتماعی یا خدمات کشوری دارد، از شمول این طرح خارج است.

مدیر کارآفرینی اداره کل تعاون استان آدرس مربوط به سامانه ثبت نام را https://karvarzi.mcls.gov.ir عنوان و یادآور شد: دوره کارورزی به عنوان سابقه کارورز در نظر گرفته نمی شود.

وی در عین حال گفت: واحد پذیرنده به منظور پذیرش کارورز باید دارای مجوز فعالیت از دستگاه اجرایی و نیز مجوز آموزش کارورزی از سازمان آموزش فنی و حرفه ای یا اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان باشد.

به گفته این مسئول ، به ازای هر ۳ نفر شاغل بیمه شده، تنها مجاز به پذیرش یک نفر کارورز است و چنانچه واحد پذیرنده تنها دارای یک یا دو نفر شاغل بیمه شده باشد، نیز مجاز به پذیرش یک کارورز است.

تشکل‌های کارفرمایی در این جلسه به منظور ایجاد بهینه طرح کارورزی، پیشنهادات خود را عنوان کردند و قرار شد موارد پیشنهادی، به وزارت تعاون اعلام شود تا مورد بررسی قرار گرفته و در صورت امکان شرایط تسهیل شود.

همچنین در این جلسه مصوب شد هر یک از تشکلات کارفرمایی، ظرف مدت یک هفته به صورت مکتوب، نسبت به اعلام تعداد واحد پذیرنده و کارورز درخواستی به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اقدام کنند.

هم اکنون سه هزار و ۷۰۰واحد تولیدی فعال در استان یزد وجود دارد که در حوزه های مختلف صنعتی فعالیت دارد و می تواند از نیروهای کاروز استفاده کند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches