×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
بهره‌برداری از فاز نخست تصفیه‌خانه فاضلاب شهر پرند

اقتصادتهران: فاز نخست تصفیه‌خانه فاضلاب شهر پرند فردا (سه شنبه) با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد.

این پروژه با هزینه‌ای معادل ۱۲۵۰ میلیارد ریال انجام شده و در فاز نخست آن، فاضلاب جمعیتی حدود ۱۷۳هزار نفر با دبی ۲۹هزار متر مکعب در شبانه‌روز تصفیه می‌شود.

براساس گزارش شرکت آب و فاضلاب استان تهران، با اجرای این پروژه سالیانه ۱۰ میلیون مترمکعب پساب تصفیه‌شده با کیفیت مناسب برای مصارف کشاورزی، صنعت و تغذیه آب‌خوان‌ها تولید خواهد شد.

شهر جدید پرند در فاصله ۳۰ کیلومتری تهران و در دشت البرز جنوبی قرار گرفته و شیب عمومی شهر به گونه‌ای است که از شمال به جنوب از ارتفاع آن کاسته می‌شود.

فاضلاب این شهر با ۲۶۰ کیلومتر شبکه انتقال شامل ۲۲۴ کیلومتر شبکه فرعی، نزدیک به ۲۷ کیلومتر شبکه اصلی و ۹ کیلومتر خط انتقال به صورت ثقلی به تصفیه‌خانه منتقل می‌شود.

فرایند تصفیه فاضلاب در این تصفیه‌خانه، لجن فعال از نوع پیشرفته A2O است که علاوه بر حذف آلاینده‌های آلی توانایی حذف بیولوژیک ازت و فسفر را به عنوان مهمترین عوامل آلاینده زیست‌بوم‌های آبی نیز دارد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches