×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
کشتی کروز ارتباط کیش با دیگر کشورها را توسعه می دهد

اقتصادتهران: وزیر راه و شهرسازی گفت: کشتی کروز امکان توسعه ارتباط جزیره کیش را با دیگر کشورهای منطقه دارد.

عباس آخوندی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرح های عمرانی، فرهنگی و بخش های مختلف کشتی مسافربری کروز با بیان اینکه در کیش اقدامات زیربنایی خوبی در بخش توسعه انجام شده است، افزود: بیشترین تردد به جزیره از راه هوایی است و اگر بتوانیم به غیر از هواپیما سیستم ترکیبی از دریا و جاده برای تردد داشته باشیم در منطقه جنوب خلیج فارس، عراق و کشورهای آسیای میانه نقطه قوتی ایجاد خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه کیش می تواند پل ارتباطی میان شمال، جنوب، شرق و غرب باشد گفت: کیش توانسته جذابیت های مناسبی برای ایرانیان و دیگر کشورها ایجاد کند که بیانگر هویت ایرانی و نشان از تمدن ایران شهری دارد.

وی افزود:‌ جزیره کیش همواره به عنوان پلی به شمال و جنوب ایفای نقش کرده است.

اخوندی افزوده شدن کشتی اقیانوس پیمای تفریحی مسافری کروز به ناوگان این جزیره را مایه خرسندی و گامی برای توسعه گردشگری دانست وافزود: این ظرفیت با ارتقاء امکانات جزیره کیش جذابیتی برای ایرانیان و دیگر کشورها است.

وی گفت: با اضافه شدن این ظرفیت جدید افراد می توانند با خودرو شخصی وارد کشتی شده و از سفرهای دریایی لذت ببرند.

تصفیه خانه ۱۰ هزار مترمکعبی، موج شکن شرقی، نیروگاه تولید برق و آب در جنوب جزیره ، مصلای بزرگ کیش، پایانه در حال ساخت فرودگاه، موزه خلیج فارس (نمایشگاه فرهنگ و هنر ایرانی) از طرح هایی بود که وزیر راه و شهرسازی از آنها بازدید کرد.

به گزارش ایرنا، یک فروند کشتی کروز اقیانوس پیما با نام ‘سانی’مجهز به امکانات رفاهی و تفریحی چهارشنبه شب و برای نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی وارد آبهای جزیره کیش شد.

این کشتی هفت طبقه، دارای ۱۷۶ متر طول و ۲۳ متر عرض است و با ۱۳۰ کابین و ۴۱۷ تخت اقامتی، امکانات خوبی را برای گردشگران فراهم می کند.

این کشتی ظرفیت جابه جایی همزمان ۲۰۰ خودرو به همراه سرنشین را داراست.

تردد در مسیر کیش به قشم و سایر بنادر از جمله بندرعباس از مسیرهای در نظر گرفته شده برای کشتی کروز است.

جزیره کیش با وسعت حدود ۹۱٫۵ کیلومتر مربع در ۱۸ کیلومتری سرزمین اصلی در آب های نیلگون خلیج فارس از نقاط دیدنی جنوب ایران است که سالانه پذیراگر یک میلیون و هفتصد هزار گردشگر است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches