×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
راه اندازی مجدد بازارچه مرزی میل ۷۳ از مطالبات مرزنشینان درمیان است

اقتصادتهران: فرماندار درمیان گفت: راه اندازی مجدد بازارچه مرزی میل ۷۳ یکی از مهمترین مطالبات مرزنشینان این شهرستان است.

به گزارش ایرنا محمد بشیری زاده روز دوشنبه در نشست بررسی مشکلات شرکت تعاونی مرزنشینان شفق درمیان افزود: این بازارچه در دهه ۷۰ نقش موثری در اشتغال و اقتصاد منطقه داشته است و بازگشایی مجدد آن نقش موثری در رونق تولید و اشتغال دارد.

‘خراسان جنوبی دارای چهار بازارچه مرزی یزدان، گلورده (میل) ۷۳، ماهیرود (میل ۷۸) و دوکوهانه و ۲ گمرک بیرجند و ماهیرود است و افغانستان مهمترین شریک تجاری این استان محسوب می شود.’

‘پنجم بهمن ماه ۹۳ بود که چهار بازارچه مرزی خراسان جنوبی از جانب کشور افغانستان تعطیل اعلام شد اما این کشور تصمیم گرفت بازارچه ماهیرود که چسبیده به گمرک رسمی بود، فعال باشد.’

فرماندار درمیان همچنین گفت: امسال از محل تسهیلات طرح های اشتغال فراگیر ۱۱۱ میلیارد ریال به این شهرستان اختصاص یافت.

وی بیان کرد: این تسهیلات در حوزه های صنایع تبدیلی کشاورزی و دامداری، صنایع دستی و گردشگری، فناوری اطلاعات و طرح های دانش بنیان قابل پرداخت است.

وی هدف از اجرای طرح های اشتغال فراگیر را ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای جوانان به ‌ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و ارتقای اشتغال شهرستان اعلام کرد و گفت: کاهش مهاجرت روستائیان به شهرها در سایه سرمایه گذاری برای اشتغال این قشر امکان پذیر است.

بشیری زاده عنوان کرد: سیاست های دولت در راستای تولید و ایجاد اشتغال فراگیر و پایدار تعریف شده و مسئله اشتغال نه تنها در شهرستان بلکه در سطح کلان کشور یک ضرورت مهم و اساسی است.

وی گفت: شهرستان درمیان ظرفیت های خوبی برای اشتغال جوانان و افزایش میزان تولید دارد که باید با برنامه ریزی های دقیق و اصولی در زمینه جذب تسهیلات و سرمایه گذاری به فعل درآید.

وی اظهار کرد: درمیان سومین تولید کننده زرشک خراسان جنوبی است که با ایجاد کارگاه های بسته بندی و فرآوری این محصول می توان اشتغال زیادی برای روستائیان ایجاد و ارزش افزوده این محصول را افزایش داد.

فرماندار درمیان نقش شرکت تعاونی مرزنشینان شفق را با ۳۵ هزار عضو در اشتغال شهرستان بسیار مهم دانست و گفت: تعاونی ها با جلب اعتماد اعضا و بهره گیری از مشارکت گسترده بهره برداران همچنین استفاده از تسهیلات بانکی اشتغالزا می توانند به عنوان بازوی توانمند بخش اشتغال و کارآفرینی در شهرستان نقش آفرینی کنند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches