×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
بازدید دبیر شورای عالی مناطق آزاد از طرح‌های عمرانی قشم

اقتصادتهران: مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور روز شنبه به همراه مدیران عامل سازمان های مناطق آزاد کشور از سه طرح عمرانی جزیره قشم بازدید کرد.

به گزارش ایرنا، مرتضی بانک بازدید یک روزه خود را با حضور در اداره کل دارو، غذا و استاندارد قشم به عنوان تنها آزمایشگاه حلال منطقه آغاز کرد.

مدیرعامل آزمایشگاه اداره کل دارو، غذا و استاندارد قشم در این بازدید گفت: تنها آزمایشگاه حلال منطقه در قشم با حدود سه سال فعالیت، ماهانه حدود هفت هزار نمونه وارداتی و صادراتی را پذیرش و تایید می کند.

کاظم قربانی افزود: در نهایت نتیجه آزمایش‌ها برای دریافت گواهی تائید و یا ترخیص به اداره کل استاندارد و دانشگاه علوم پزشکی ارجاع می شود.

آزمایشگاه حلال قشم ۱۷ آبان ماه امسال با پیام آیت الله سید محمود هاشمی رئیس مجمع تشخیص مصلحت به عنوان نخستین مرکز گردشگری حلال کشور نام گرفت.

در ادامه این بازدید یک روزه، دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور و همراهان با نحوه پیشرفت طرح توسعه بندر بهمن که با ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار سازمان منطقه آزاد قشم از مهر ماه سال ۱۳۹۳ آغاز شد، آشنا شدند.

هدف از اجرای طرح توسعه در این بندر، فراهم کردن شرایط پهلوگیری شناورهایی با تناژ ۱۰ تُن و افزایش ظرفیت پهلوگیری شناورها از ۷ به ۱۴ فروند است.

تسریع در تخلیه و بارگیری کالا، افزایش واردات و صادرات کالای فعالان اقتصادی در قشم از دیگر اهداف اجرای این طرح بزرگ است که تاکنون با افزون بر ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه، ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و مراحل بعدی آن نیز در حال تکمیل است.

با اجرای سیستم سازه ای زیر ریل جرثقیل‌ها، شرایط پهلوگیری شناورهای پنج هزار تُنی در اسکله بهمن قشم در ایام مبارک دهه فجر آماده می‌شود و بخش پهلوگیری شناورهای ۱۰ هزار تُنی نیز اواخر خرداد ماه سال ۹۷ به بهره برداری می رسد.

مشاور رئیس جمهوری و هیات همراه در ادامه بازدیدهای خود از سه طرح آماده سازی ۹۸، ۷۴ و ۶۵ هکتاری شهرک های مدرن در غرب شهر قشم بازدید کرد.

در راستای اجرای سیاست واگذاری زمین به سرمایه گذاران به عنوان سهم مشارکتی سازمان منطقه آزاد قشم ، این سازمان در طرح های شهرک های سه گانه ۹۸، ۷۴ و ۶۵هکتاری به ترتیب با ۶۰ درصد، ۵۵ و ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی با سرمایه گذاران این مجموعه ها مشارکت کرده است.

در طرح توسعه جمعیتی شهر قشم تا سال ۱۴۰۰ قرار است جمعیت ۲۷ هزار نفری فعلی این شهر به ۹۶ هزار نفر افزایش یابد که ۱۸ هزار و ۲۴۰ نفر آنان با استقرار در این سه شهرک، به جمعیت شهر قشم اضافه خواهند شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches