×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
۲۵۰۰ پرونده برای افراد فاقد شناسنامه در سیستان و بلوچستان تشکیل شد

اقتصادتهران: سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: در زمان حاضر دو هزار و ۵۰۰ پرونده برای افراد فاقد شناسنامه که ادعای ایرانی بودن را دارند در استان سیستان و بلوچستان تشکیل شده است.

سیف الله ابو ترابی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:برای این افراد تشکیل پرونده شده است و پرونده کسانی که مربوط به تعیین هویت می شود به نیروی انتظامی و تعیین تابعیت ها نیز به شورای تامین شهرستان می رود.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی و شورای تامین شهرستان و اداره اطلاعات پس از بررسی های لازم نتایج را به ثبت احوال ارسال می کنند.

ابوترابی گفت: ثبت احوال در صورتی که تابعیت یا هویت این افراد تایید شد برای آنها مدارک هویتی را صادر خواهد کرد.

وی تصریح کرد:هویت تمام ایرانیان برای دریافت هرگونه خدماتی مانند خدمات بانکی براساس اطلاعات پایگاه اطلاعات جمیعتی سازمان ثبت احوال کشور استعلام می شود.

وی یاد آور شد که در حال حاضر ۲۰۰هزار نقطه در کشور به پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال متصل است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال ادامه داد: چنانچه افراد توسط نهادهایی مانند مراجع قضایی و امنیتی منع ارائه خدمت نباشند، می توانند خدمات مورد نظر خود را دریافت کنند در غیر این صورت نمی توانند هیچ نوع خدمتی را دریافت کنند.

وی اظهارکرد: در استان هایی مانند سیستان و بلوچستان خانه های بهداشت، شوراها، دهیاران و بهورزان ادارات ثبت احوال را برای ثبت وقایع حیاتی کمک می کنند.

ابوترابی اضافه کرد: چنانچه در نقطه ای از کشور این چهار عامل برای کمک به ثبت احوال نباشد عضو دیگری به نام ثبت یار (یاوران ثبت) برای ثبت ولادت و وفات به کمک ادارات ثبت احوال می آیند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ۸ / ۹۹ درصد از ولادت ها و فوت ها در مهلت قانونی ( ولادت ۱۵ روز و فوت ۱۰ روز ) ثبت می شود و در هیچ استانی میزان ثبت دو واقعه ولادت و وفات کمتر از ۹۹ درصد نیست.

به گزارش ایرنا در حال حاضر جمعیت ایران بیش از ۸۰ میلیون نفر است و جمعیت سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومترمربع (معادل ۵ / ۱۱ درصد مساحت کشور) بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ با ۱۹ شهرستان به ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۱۴ نفر شامل ۷۰۴ هزار و ۸۸۸ خانوار رسیده است.

این استان از ۲ حوزه سیستان در شمال استان شامل شهرستان های زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز و بلوچستان در جنوب با شهرستان های خاش، ایرانشهر، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، چابهار و کنارک تشکیل شده است.

شهرستان های زاهدان و میرجاوه نیز در مرکز این استان واقع شده اند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches