×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
۱۳۰۰ واحد دامی غیر مجاز از مراتع لار خارج شدند

اقتصادتهران: فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران گفت: تاکنون ۱۳۰۰ واحد دامی غیر مجاز و مازاد از مراتع ییلاقی لار خارج و متخلفین برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، جلیل انزابی زاده با اشاره به اینکه پروژه مدیریت چرا و کنترل دام به عنوان یکی از اقدامات حفاظتی مهم در ایجاد تعادل دام و مرتع در عرصه‌های مرتعی مطرح است، به اهداف اجرای این پروژه اشاره کرد و افزود: با اجرای این پروژه پروانه‌های بهره‌برداری مورد پایش قرار گرفته است.

 وی به اهمیت و ارزش مراتع لار اشاره کرد و اظهار داشت: مراتع حوزه لار به عنوان یکی از مهمترین رویشگاه‌های گونه‌های مرتعی و از غنی‌ترین ذخایر ژنتیکی گیاهی و جانوری به شمار می‌آید و از آنجاییکه بخشی از آب شرب تهران از این منطقه تأمین می‌شود اجرای این پروژه و رعایت ظرفیت چرا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 انزابی زاده وسعت مراتع لار را حدود ۷۳ هزار هکتار و ظرفیت چرای دام مجاز در این مراتع را ۸۶ هزار واحد دامی اعلام کرد و یادآور شد: با توجه به ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد این مراتع عملیات کنترل دام تا پایان فصل چرا به طور مستمر با حضور گروه‌هایی متشکل از عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی، کارشناسان امور مراتع و بخش فنی در سطح این مراتع اجرا خواهد شد و با متخلفین بر اساس قوانین و مقررات برخورد قانونی به عمل می‌آید.

 فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران از عموم بهره برداران و دامداران خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف در مراتع مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches