true
اقتصادتهران: مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به بررسی کیفیت سوخت مصرفی در پایتخت در کارگروه کاهش آلودگی هوا گفت: یکی از موضوعات مطرح شده در این جلسه موضوع بنزن، گوگرد و ترکیبات آروماتیک بنزین بود که با تایید نمایندگان شرکت توزیع استان تهران، اداره کل استاندارد و شهرداری تهران وجود هرگونه گوگرد و بنزن بالای حد استاندارد در سوخت مصرفی تهران مردود شمرده شد.
به گزارش ایسنا، نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران عصر روز گذشته با حضور معاون عمرانی استانداری و به دبیری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران و همزمان با شروع نیمه دوم سال در محل استانداری تهران برگزار گردید. کیومرث کلانتری – مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران- درباره این جلسه گفت: با توجه به ابلاغ قانون هوای پاک و از طرفی پیشبینی تمهیدات لازم همزمان با آغاز نیمسال دوم سال و در آستانه ورود به فصل سرما، کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران تشکیل جلسه داد. در این جلسه بنا به اظهارنظر نمایندگان نهادهای مسئول، بنزین توزیعی بطور روزانه توسط آزمایشگاه مسئول و معتمد مورد بررسی قرار میگیرد سپس وارد چرخه مصرف میشود.
وی در خصوص موضوعات طرح شده در این نشست، با اشاره به اهمیت و ضرورت تبیین و اجرای قانون هوای پاک اظهارکرد: این قانون یک قانون مترقی است و کشورهای پیشرفته هم قانون هوای پاک را در صدر برنامهریزیهای خود قرار دادهاند و به آن پایبند هستند.
کلانتری با بیان اینکه تغییراتی در برخی تکالیف قانونی دستگاهها در این قانون صورت گرفته است، تصریح کرد: ۳۰ دستگاه بر اساس این قانون مسئولیت دارند و کلیه آنها به وظایف قانونی خود آگاهی دارند که در این میان وظیفه سازمان حفاظت محیط زیست،نظارتی است. عدم اجرای قانون جرم شناخته میشود و برای آن مجازاتهای قانونی در نظر گرفته شده است. بر این اساس مقرر شد کلیه دستگاههای مسئول ، گزارش عملکرد خود در خصوص تکالیف قانونی مربوطه را به دبیرخانه ارائه کنند.
دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوا تهران گفت: در شش ماهه نخست امسال تهران ۱۶۵ روز سالم و پاک و ۲۱ روز ناسالم برای گروههای حساس را تجربه کرد و ضرورت دارد موضوع سلامت مردم بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه از پلیس خواسته شد تا برخورد قانونی کامل با خودروهای فاقد معاینه فنی، دودزا و کامیونهای آلاینده را کماکان در دستور کار داشته باشد،اظهارکرد: در خصوص اعمال جریمه خودکار خودروهای فاقد معاینه فنی با توجه به کاهش سن معاینه فنی از ۵ سال به ۴ سال مقرر شد موضوع از طریق استقرار و بهرهبرداری این امر در سامانه سیمفا پیگیری شود.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=95961
false
true