×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۶ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
پیشرفت فیزیکی قطعه اول آزادراه تهران-شمال به ۹۱٫۵درصد رسید

 اقتصادتهران: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با تلاش پیمانکاران ایرانی پیشرفت فیزیکی قطعه اول آزاد راه تهران- شمال به بیش از ۹۱٫۵ درصد رسیده است.

به گزارش ایرنا، خیرالله خادمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تلاش شرکت آزادراه تهران- شمال این است که قطعه اول این آزادراه تا پایان سال زیر بار ترافیک برود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور یادآوری کرد از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۹۱ پیشرفت فیزیکی این قطعه کمتر از ۳۰ درصد بود.

وی درباره وضعیت تونل بیش از ۶ هزار متری البرز به عنوان بزرگ ترین تونل کشور گفت: با حفاری ۸۷ متر دیگر، مسیر رفت این تونل در قطعه دوم تا ۲ ماه آینده به پایان می رسد.

این مسوول درباره آخرین وضعیت آزادراه انتهای همت – کرج بیان کرد: طول این قطعه ۱۵ کیلومتر است اما تملک برخی واحدهای مسکونی در این مسیر کار را با مشکلاتی روبرو کرده است اما امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسد.

وی درباره کنارگذر جنوب تهران بیان کرد: طول این آزادراه ۱۵۸ کیلومتر است و از آبیک آغاز می شود و تا چرمشهر ادامه دارد و حدود ۸۰ کیلومتر روسازی آسفالت آن انجام شده و بقیه نیز در دست اقدام است و درصددیم که تا پایان نیمه نخست سال آینده به بهره برداری برسد.

 مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: این شرکت برای تکمیل زیرساخت های حمل و نقل کشور یک هزار و ۷۴ پروژه ریلی و جاده ای را در دست اجرا دارد.

به گفته وی، پارسال برای تکمیل این پروژه ها چهار هزار و ۱۲۶ میلیارد ریال اعتبار در بودجه در نظر گرفته شد که ۹۹ درصد آن یعنی چهار هزار و ۹۰ میلیارد تومان منابع مالی تخصیص یافت.

«در بودجه امسال از اعتبارات بخش حمل و نقل ۵۰ درصد کم شد اما شرکت ساخت همچنان در تلاش است پروژه های خود را در موعد مقرر به پایان برساند».

وی یادآوری کرد از آغاز سال تاکنون از ۲ هزار و ۵۳۴ میلیارد تومان اعتبار ابلاغی ۷۸ درصد تخصیص یافته اما بخش زیاد آن به صورت اسناد خزانه و حدود ۵۰۰ میلیارد تومان آن نقدی بود.

به گفته وی، شرکت ساخت در تکمیل زیربناهای حمل و نقل کشور، مجری تکمیل پروژه راه های اصلی و روستایی، آزادراهی، بزرگراهی و ریلی برای ۶۰ درصد اعتبارات مصوب بخش حمل و نقل کشور است.

خادمی درباره میزان بدهی این شرکت به پیمانکاران افزود: اکنون میزان بدهی ما پنج هزار میلیارد تومان است که سه هزار میلیارد تومان آن بابت توسعه راه روستایی و ۲ هزار میلیارد تومان مربوط به طرح های ریلی و جاده ای است و با اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان به شرکت ساخت بخشی از طلب پیمانکاران پرداخت می شود.

خادمی گفت: پیش از این ۵۰ درصد اعتبارات ساخت بزرگراه‌ها و راه های اصلی در اختیار اداره های کل راه و شهرسازی و بقیه در اختیار شرکت ساخت بود اما با دستور وزیر راه و شهرسازی و درخواست از سازمان برنامه و بودجه، ساخت همه راه‌های اصلی و بزرگراهی به شرکت ساخت واگذار شد و از ۱۲۰ طرح جاده ای به ۲۵۰ طرح افزایش یافت.

«در قانون بودجه ساخت ۴۱ هزار کیلومتر طرح‌های جدید شامل راه‌های اصلی، بزرگراهی، آزادراهی و راه روستایی برای ما تکلیف شده که ۱۵ هزار کیلومتر راه به بهره‌برداری رسید، بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتر در حال اجراست و ۱۰هزار کیلومتر دیگر در دست مطالعه قرار دارد.

خادمی بیان کرد: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم ۱۸ هزار و ۴۴۰ کیلومتر انواع شبکه راهی ساخته شده که ۱۳ هزار کیلومتر راه روستایی، ۵۴۰ کیلومتر آزادراه، ۲هزار و ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه و ۱۳۴۰ کیلومتر راه اصلی بوده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches