true
اقتصادتهران: رئیس اتحادیه پوشاک با اشاره به آثار مثبت تولید برندهای خارجی در کشور گفت: با اجرای این تصمیم می توان ایران را به توزیع کننده پوشاک در خاورمیانه تبدیل کرد.
چندی پیش خبری مبنی بر موافقت با تولید ۲۰ برند خارجی پوشاک در داخل کشور در رسانه ها منتشر شد. این خبر حاکی از ورود تکنولوژی روز دنیا به صنعت پوشاک و برنامه ریزی برای نجات این صنعت قدیمی کشور بود.
ابولقاسم شیرازی رئیس اتحادیه صنف تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص نحوه انتخاب برندهای خارجی برای تولید در داخل کشور گفت: بر اساس دستور العمل صادر شده برای فعالیت برندهای معروف پوشاک، این بخش باید به اندازه ۲۰ درصد از ارزش ریالی فعالیت خود را در ایران، اقدام به تولید پوشاک کند که با انجام این روند امکان ادامه فروش کالا را در بازار کشور خواهند داشت.
وی با اشاره به تشکیل کارگروه ویژه پیگیری اجرایی شدن این دستور العمل گفت: از سال گذشته ما شروع به تحقیق و مطالعه در خصوص برندهایی کردیم که پیشنهاد احداث فروشگاه در کشور ما را داشته و علاقمند به دسترسی به بازار پوشاک کشور هستند.
این فعال اقتصادی گفت: پس از این بررسی ها با همکاری معاونت صنایع وزارت صنعت کارگروهی متشکل از ۸ کارشناس خبره در این حوزه تشکیل شد.
وی با اشاره به نقش هر یک از این کارشناسان گفت: ۵ کارشناس و نماینده از سوی دولت و ۳ کارشناس و فعال اقتصادی از بخش خصوصی در این کارگروه حضور دارند تا تمام تصمیمات بر مبنای راهبردهای واقعی بازار پوشاک ایران اخذ شود.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=77383
false
true