×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۸ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
هر فردی که از عملکرد شرکت های بیمه ناراضی باشد به بیمه مرکزی شکایت کند

رییس کل بیمه مرکزی گفت: سیاست ما، برگرداندن بیمه مرکزی به خط اجرای وظایف قانونی است زیرا این سازمان یک نهاد نظارتی است که در مقابل مردم مسوولیت دارد و باید از حقوق بیمه گزاران دفاع کند.

محمد ابراهیم امین در پاسخ به اعتبار درباره دستاوردهای خود در چند ماه ریاست بر این سازمان با بیان این نکته که دفاع از حقوق بیمه گزاران منوط به حضور بیمه گران توانمند و پایدار در بازار بیمه کشور است، ادامه داد: مهم ترین تاکید ما اعمال نظارت بر شرکت های بیمه است و ابزارها و مکانیزم های ما نیز همان ابزارهایی است که در بازارهای دنیا رایج است مانند نظارت مالی و نظارت بر توانگری مالی شرکت های بیمه تا بدین ترتیب مطمین شویم که این شرکت ها در آینده قادر به ایفای تعهدات خود خواهند بود.

وی دومین دستاورد خود را توجه به اصول بیمه گری و حرفه ای گری خواند و ادامه داد: این کار از مدیران بیمه مرکزی شروع شده است به گونه ای که تمامی مدیران منصوب شده دارای تجربه و دانش و سوابق کافی بیمه ای هستند و هیچ مدیری در این سازمان وجود ندارد که سیاسی منصوب شده باشد.

امین درباره تایید صلاحیت مدیران شرکت های بیمه هم گفت: اعضای هیات مدیره ای که تغییر می‌کنند یا دوره آنان تمام می‌شود باید صلاحیتشان از سوی بیمه‌مرکزی تایید شود تا بتوانند کار خود را شروع کنند به عبارت دیگر اگر مدیری دانش، تجربه و مهارت لازم را نداشت صلاحیت وی از سوی بیمه مرکزی تایید نخواهد شد.

وی سومین بحث در دستور کار بیمه مرکزی را پایداری شرکت های بیمه عنوان کرد و اظهار داشت: صنعت بیمه باید بتواند خدماتی را که به مردم ارائه کند گسترش دهد و این خدمات نیز مستمر باشد به عبارت دیگر اگر بیمه مرکزی از پایداری شرکت های بیمه مراقبت و حراست نکند و شرکت های بیمه به دلایلی مانند عوارض سنگین، به لحاظ مالی تضعیف شوند همین خدمات کنونی را نیز ارائه نخواهند داد.

رییس کل بیمه مرکزی دستاورد دیگر بیمه مرکزی را در این چند ماه، رسیدگی به شکایت های بیمه گزاران از طریق سیستم مکانیزه دریافت و رسیدگی به شکایات ذکر کرد و افزود: هر فردی که از عملکرد یکی از شرکت های بیمه ناراضی باشد می تواند به بیمه مرکزی شکایت کند و مطمئن باشد که به شکایت وی رسیدگی خواهد شد.

امین درباره تعیین حق بیمه شخص ثالث متناسب با افزایش دیه گفت: هم اکنون ۱۷میلیون نفر در کشور بیمه نامه شخص ثالث دارند و ما دوست نداریم که تعرفه بیمه نامه شخص ثالث، هر سال ۳۰ تا ۴۰ درصد گران شود تا ۱۷ میلیون نفر ناراضی شوند اما باید توجه کنیم که شرکت های بیمه در این زمینه تصمیم گیر نیستند.

به گفته وی، دیه انسان هر سال افزایش می یابد و به تبع آن تعهدات شرکت های بیمه نیز بالا می‌رود بنابراین در یک شرایط طبیعی، وقتی تعهدات و خسارت ها افزایش می یابد حق بیمه هم باید به همان نسبت افزایش یابد.

رییس کل بیمه مرکزی خاطرنشان کرد: عملکرد ۱۰ سال گذشته صنعت بیمه نشان می دهد که در سال ۸۹ زیان صنعت بیمه از بیمه نامه شخص ثالث حدود ۱۰۰ میلیارد تومان و در سال ۹۱ بر اساس گزارش حسابرس رسمی حدود ۵۱۸ میلیارد تومان بوده است و برآورد ما این است که این زیان در سال ۹۲ به بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

وی تاکید کرد: با ادامه این روند، اگر شرکت های بیمه بخواهند بیمه شخص ثالث بفروشند زیان شدیدی خواهند کرد و اگر هم نفروشند نخواهند توانست در بازار حضور داشته باشند زیرا ۵۰ درصد سهم بازار بیمه متعلق به بیمه شخص ثالث است بنابراین به تدریج وضعیت شرکت های بیمه بدتر و زیان آنها شدیدتر خواهد شد.

امین گفت: ما خود را در مقابل پایداری و دوام شرکت های بیمه مسوول می دانیم و نباید بگذاریم که بدون تقصیر و صرفا ناشی از ریسک های سیاسی، ورشکست شوند.

رییس کل بیمه مرکزی اضافه کرد: در عین حال معتقدیم این افزایش ها نباید متوجه کسانی شود که رانندگان محتاط و کم ریسکی هستند بنابراین انتظار داریم که به ما اجازه دهند که از این افراد حق بیمه کمتری دریافت کنیم و ریسک را بر مبنای راننده که عامل ۸۰ درصد حوادث است تعیین کنیم. به اعتقاد ما رانندگان پرریسک باید جریمه ریسک بالای خود را بپردازند.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches