true
اقتصادتهران: كمتر از یکماه به سالروز بیمه (13 آذر) باقی مانده است و برگزاری نمایشگاهی که هر سال به صورت فیزیکی در برج میلاد تهران برگزار میشد. همین یک روز در يك سال بود که تمام دست اندرکاران، متولیان، کارشناسان و به طور کلی مسئولان صنعت بیمه را دور هم جمع میکرد به طوری که برای نخستین بار پای رییس جمهوری نیز به این نمایشگاه باز شد که در نوع خود اتفاقی خوب به شمار میرفت.
به گزارش اقتصادتهران، امسال اما با توجه به وضعیت کرونا در کشور، تجربهای متفاوت تجربه خواهد شد به طوری که با نظر رییس کل بیمه مرکزی و نیز تایید مدیران عامل شرکتهای بیمه، برای نخستین بار این نمایشگاه به صورت آنلاین قرار است برگزار شود. فارغ از تجربه نخست در برگزاری این نمایشگاه که به زعم دکتر سلیمانی رییس کل بیمه مرکزی باید حتما دستاوردی خاص به همراه داشته باشد، پرداختن به سوالات مرسوم در این زمینه و واکافی آنها پیش از برگزاری نمایشگاه شاید در هرچه بهتر برگزار کردن آن مفید باشد.
در وهله نخست میتوان گفت برگزاری نمایشگاههای سالهاي گذشته اگرچه فضای لازم برای تبادل نظر و ارتباطات دو جانبه را فراهم میکرد اما از ناکارآمدی در عدم تحقق فروش، غلبه رویکرد علمی بر رویکرد کابردی و نیز تخصصی بودن نمایشگاه که موجب عدم ارتباط گیری مردم میشد میتوان به عنوان نقاط ضعف آنها نام برد. بنابراین اگر ملاک، فروش یا صدور باشد شاید بتوان گفت که از این نظر برگزاری آنلاین آن شاید به مراتب بتواند مثمرثمر باشد. اینکه عدهای از فعالان این صنف دور هم آن هم سالی یکبار جمع شوند هم، دلیل بر مزیت برتر بودن نمایشگاههای گذشته نمیتواند باشد کما اینکه حضور موثر در مقوله ارتباطات به پیگیریهای مواردی خاص است که صرف یکروز دورهمی نتیجه دلخواه را برآورده نخواهد کرد.
این در حالی است که تخصصی بودن بیش از حد اینگونه نمایشگاهها برای عموم مردم معمولا جذابیتی به همراه ندارد پس آنلاین بودن نمایشگاه چه بسا امکان بازدید راحتتر آن را از طریق گوشی تلفن همراه برای تعداد بیشتری از مردم بتواند فراهم کند.
ذکر چند نکته در برگزاری نمايشگاه آنلاين بسیار مهم به نظر میرسد؛ نخست آن که اثر گذاری نمایشگاه آنلاین تا چند درصد متولیان امر را به هدف نهایی برگزاری نمایشگاه رسانده و چه جذابیتی میتواند برای مخاطب داشته باشد؟ شرکتهای بیمه، فروش آنلاین را چطور میتوانند فعال کرده و در واقع فضای رقابتی چطور است؟
بدون شک صنعت بیمه در مقوله برندسازی تاکنون موفق عمل نکرده و آیا برگزاری نمایشگاه آنلاین میتواند این ضعف را بپوشاند؟
يكي ديگر از مهمترين مواردي كه اينروزها بحث در خصوص آن شدت گرفته هزينههاي برگزاري نمايشگاه آنلاين است و بايد ترتيبي داده شود تا هزينه شركت در نمايشگاه مجازي در حدود نمايشگاههاي فيزيكي گذشته باشد چرا كه در غير اينصورت، بيمه گران تمايلي براي حضور در آن از خود نشان نخواهند داد.
فارغ از اینکه قرار است برای نخستین بار و یا شاید آخرین بار نمایشگاه بیمه به صورت آنلاین برگزار شود و احتمال وجود چالشهای زیادی در آن است اما انجام این ریسک به طور کلی مزایای مطلوبی برای صنعت بیمه از نوع مواجهه با فضایی متفاوت و نیز دوری از یکنواختیهای مرسوم در نمایشگاههای قبلی میتواند به همراه داشته باشد حتی کسب تجارب جدید در این راه به طور حتم روزنههای بیشتری را برای نمايشگاههاي آتي در حوزههاي ديگر که قرار است به صورت آنلاین برگزار شود باز خواهد کرد.
از همین رو پیشنهاد میشود نمایشگاه بیمه که قرار است به صورت آنلاین برگزار شود از قدرت سرچ کردن بالایی برخوردار باشد تا هر بازدید کننده بتواند اگر به دنبال مطلب یا محتوایی است جواب سوالات خود را پیدا کند. مدعوین خارج از صنعت بیمه با توجه به گرایشهای مختلف صنفی خود توسط یک برنامه ریزی منسجم در جریان برگزاری آن قرار گرفته و با توجه به استقبال از فضای مجازی برای بسیاری از موارد در دوران کرونا این امر را به فال نیک گرفته تا تجربهای متفاوت از نمایشگاههای پیشین رقم بخورد.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=199741
false
true