true
اقتصادتهران: واقعیت این است که صنعت بیمه همواره به مسئولیتهای اجتماعی خود عمل کرده و در بزنگاههای حساسی نظیر وقوع حوادث قهری و طبیعی، بیش از سقف تعهدات خود وارد میدان خدمت رسانی شده است.
به گزارش اقتصادتهران، این صنعت همچنانکه برای تحقق شعار سالهای گذشته نقش آفرینی کرده، در راستای تحقق شعار سال1400 نیز آمادگی کامل خود را با استفاده از تمام ظرفیتها برای ایفای نقش در این زمینه و در جهت پشتیبانی از بخشهای تولیدی با ارائه خدمات آموزشی و مشاورهای در زمینه مدیریت ریسک و ارتقای دانش اصول پیشگیری از حوادث و انتقال تجربیات خود به کارآفرینان و طراحی پوششهای بیمهای ویژه بخش تولید و صنعتگران، اعلام کرده است.
در این بین، نقش روابط عمومیهای صنعت بیمه برجسته است و به عنوان زنجیره اصلی ارتباطی میان مدیران، کارکنان و جامعه هدف و مخاطبان سازمان، مسئولیتی خطیر بر عهده دارند و باید اذهان فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع را به اهمیت پوشش ریسک احتمالی فعالیتهایشان معطوف کنند و ضمن شناسایی نیازهای بیمهای آنان، راهبرد و ساز و کارهای مناسبی برای معرفی و ارائۀ خدمات بیمهای به بخش های تولیدی کشور اتخاذ نمایند و به آگاهی بخشی در این حوزه بپردازند. اگر بنگاهها و فعالان اقتصادی از پوششهای بیمهای برخوردار باشند، قطعاً با آسودگی و اطمینان خاطر بیشتری به فعالیت و تولید می پردازند و هیچ هم و غمی در این زمینه نخواهند داشت.
روابط عمومیهای صنعت بیمه به منظور تحقق برنامههای این صنعت برای جهش تولید و مانع زداییمی توانند زمینه همکاری بخشهای مختلف اقتصادی جامعه و به طور اهم دولت را که حرکت دهنده اصلی چرخهای اقتصادی کشور است، فراهم سازند و با برگزاری برنامههای گفتگو محور، نشستهای تخصصی و میزگردهای مختلف کارکردها و مزیتهای بیمه را برای آنها تبیین و معرفی نمایند و آرامش و امید را در بین کسب و کارها و فعالان اقتصادی به وجود بیاورند و در واقع برای رسیدن به هدف که همان جهش تولید است، شور و عزم ملی ایجاد کنند.
روابط عمومیها همچنین میتوانند ظرفیتها و امکانات ارتباطی در همه سطوح را برای تحقق شعار سال شناسایی و به خدمت بگیرند و در اقدامی هماهنگ و برنامه ریزی شده نقش خود را در این زمینه به خوبی ایفا کنند و همزمان با انجام تکالیف حوزه اطلاع رسانی، ارتباط هدفمند با رسانههای بومی و مدیران کانالها و صفحات پرمخاطب فضای مجازی داشته باشند و در این زمینه محتوای مناسب و متناسب با شیوههای نوین رسانهای تولید و ارائه نمایند.
تجربه نشان داده است که سازمانها و وزارتخانهها به اصطلاح به آب کر وصلند و مسئولان این بخشها نیازی به اخذ پوششهای بیمهای نمیبینند و حتی در این زمنیه احساس مسئولیت هم نمیکنند! و این دولت است که باید برای جلوگیری از سوخت ملی وارد عمل شود و تمامی سازمانها و ارگانها و صنایع را ملزم به اخذ پوشش بیمهای نماید و زمینه تقاضا را در این عرصه فراهم سازد که در این صورت، صنعت بیمه نیز در این میان به نقش آفرینی میپردازد و با بهبود فضای کسب و کار زمینه را برای جهش تولید فراهم و سهم خود را در این زمینه بیش از پیش ایفا مینماید.
کریم همتی؛ مشاور مدیرعامل و مسئول روابط عمومی بیمه میهن
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=213679
false
true