true
اقتصادتهران: معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با حضوردر برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوسیما که به موضوع کیفیت خدمات درمان بیمارستانهای دولتی اختصاص داشت به تشریح فعالیتهای این سازمان پرداخت.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر مهدی درخشان در این گفتگو با بیان اینکه نوبت دهی در مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی از راههای مختلف انجام می شود، گفت: بیمه شدگان میتوانند تلفنی، اینترنتی، حضوری و یا از طریق اپلیکیشنهای موبایل نسبت به اخذ نوبت اقدام کنند.
وی با بیان اینکه نظام ارجاع می تواند به کاهش ازدحام در مراکز درمانی کمک کند، گفت: اجرای نظام ارجاع از برنامههای مهم سازمان تامین اجتماعی است.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اجرایی شدن نظام ارجاع داخلی در مراکز درمانی این سازمان در ١٠ استان کشور به صورت پایلوت اظهار داشت: این طرح در یک استان به صورت کامل اجرایی شده است.
دکتر درخشان افزود: در نظام ارجاع داخلی برای بیمه شدگان پرونده الکترونیکی تشکیل می شود و پزشکان ابتدا به پزشک عمومی راهنمایی و درصورت نیاز برای پزشک متخصص نوبت دهی انجام میشود.
وی با اشاره به اهمیت استفاده از خدمات درمانی از سوی مردم گفت: فرهنگ سازی در این زمینه مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی افزود: از زمان حضور بیمار در اروژانس بیمارستان های تامین اجتماعی، برای فرد پرونده تشکیل و مراحل درمان آغاز میشود و در صورت نیاز به انتقال به مرکز درمانی دیگر، بیمارستان اخذ نوبت و انتقال بیمار را خود انجام میدهد.
مدیرعامل بیمارستان تامین اجتماعی میلاد نیز در ارتباط تلفنی با این برنامه به اهمیت پزشک خانواده و نظام ارجاع در مراکز درمانی کشور اشاره کرد و گفت: روزانه ۵۵٠٠ نفر در درمانگاه بیمارستان میلاد به صورت سرپایی ویزیت انجام میشود و همچنین روزانه ٢ هزار مراجعه به اورژانس این بیمارستان داریم.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=96311
false
true