اقتصادتهران: سامانه شکایت مسافران برای اولین بار طراحی و در نوروز ۱۴۰۲ در اختیار عموم قرار میگیرد.
به گزارش اقتصادتهران به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، با توجه به ضرورت ایجاد پل ارتباطی میان مسافران و مراجع رسیدگی و پاسخگویی به شکایات مسافرانی که از ناوگان عمومی استفاده کنند و همچنین به منظور درج و پیگیری شکایات و اطلاع رسانی به مخاطب از نحوه پیگیری شکایت و پاسخگویی طی مراحل مختلف سفر (قبل از سفراعم از خرید بلیت و نحوه ارائه خدمات شرکت در مبداء – حین سفرشامل خدمات ناوگان، توقف جهت اقامه نماز و صرف غذا، نحوه رعایت قوانین رانندگی – بعد از سفر توقف در مقصد اصلی مندرج در بلیت و… ) و درجهت احترام به حقوق شهروندان و خدمات گیرندگان و رعایت اصول مشتری مداری در چارچوب منشور حقوق مسافر، تهیه و نصب پلاک و راهنمای نحوه دستیابی مسافران به وب اپ شکایت مسافری در داخل اتوبوسها به استانهای سراسر کشور ابلاغ شده است.
در این راهنما، اطلاعات لازم از جمله لینک دستیابی به سامانه و شماره تماس مسئول پاسخگوی شرکت مسافربری به صورت بارکد دو بعدی (QR –CODE ) بر روی بلیت مسافران چاپ میگردد. همچنین در خصوص بلیطهای الکترونیکی و پیامکی لینک دستیابی به مسیر و سامانه در انتهای پیامک در دسترس مسافران قرار خواهد گرفت. این وب اپ از طریق ایجاد اتصال فوری و برخط با سامانه ۱۴۱ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای فعال خواهد شد.
یک مسیر واحدی در ثبت و رسیدگی به شکایات سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور است.
لازم به ذکر است سایر راه های ارتباطی نظیر تماس مستقیم با سامانه تلفنی ۱۴۱ و ارسال پیامک به سامانه ۲۰۰۰۱۴۱ این سازمان ، همچنان به قوت خود باقی است.
دیدگاه ها بسته هستند.