اقتصادتهران: مدیرعامل بیمه«ما» در مراسم معارفه خود گفت: عملیات بیمه گری در دنیای امروز به سمت مشتری مداری و توجه ویژه به حقوق مشتری جهت گرفته و برنامه ریزی میشود.
مراسم معارفه مدیرعامل بیمه «ما» با حضور معاونین و مدیران ارشد بانک ملت، مدیران ارشد بیمه مرکزی ج.ا.ا، اعضای هیات مدیره بیمه و مدیران ارشد بیمه «ما»، مدیران عامل و تعدادی از اعضای هیات مدیره شرکتهای بیمه برگزار شد.
وی در ابتدا با اشاره به آنکه ما بودن یعنی در کنار هم باشیم گفت: این مسئله در بهره وری، اثر بخشی و تصمیم گیریهای سازمانی ما باید لحاظ شود. در دنیای کسب و کار اقتصادی امروز منیت دیگر جایگاهی ندارد.
صفدری در ادامه با تاکید بر بحث مشتری مداری افزود: باید دانست بدون تحلیل، بدون آمار، عملیات بیمه گری معنایی ندارد. که این تحلیل هم نکات علمی و منطقی را می طلبد. عملیات بیمه گری در دنیای امروز به سمت مشتری مداری و توجه ویژه به حقوق مشتری جهت گرفته و برنامه ریزی می شود. آقای کاتلر همواره تاکید می کند که بازاریابی، فروش و CRMیک فرآیند است. در حالی که متاسفانه اکثر بیمه گران صدور بیمه نامه را پایان فروش میدانند. در حالیکه دیگر در هیچ جای دنیا اینگونه نیست. یعنی وقتی مشتری به ما جهت دریافت خسارت مراجعه میکند نباید نگاهمان به او به مثابه یک متهم باشد.
مدیر عامل بیمه «ما» با بیان اینکه کسب و کار بیمه در دنیای امروز به صورت یک مثلث متساوی الاضلاع توصیف می شود گفت: مثلث عملیات بیمه گری یعنی سازمان، مشتری و پرسنل. راس این مثلث سهامداران است. و دو راس بعدی آن را مشتری و پرسنل سازمان تشکیل می دهند. رابطه پرسنل و سازمان به عنوان بازاریابی داخلی مطرح می گردد. در صنعت بیمه سرمایه اصلی پرسنل آن سازمان هستند. وی در ادامه درهمین خصوص اضافه کرد: دومین ضلع این مثلث را ارتباط سازمان و مشتری تشکیل می دهد که از آن به عنوان بازاریابی خارجی یاد می شود و اگر شرکت بیمهای بزرگی مانند مت لایف بالاترین رتبه را به دست آورده است تنها به این دلیل است که به این اصول باور دارد و آنها را اجرایی می کند. رابطه سازمان و مشتری شاخصه هایی دارد. یکی از این شاخصه ها ورود به بازار است. یعنی شناسایی نیازهای بازار و مذاکره حضوری با مشتریان، پاسخگویی به نیازهای آنان در حوزه طراحی بیمه نامه ها و پوشش های مورد نیاز.
صفدری همچنین در خصوص رابطه پرسنل و مشتری گفت: از رابطه پرسنل و مشتری تحت عنوان بازاریابی تعاملی یاد میشود. همان گونه که سهامدار اصلی بیمه «ما» یعنی بانک ملت به CRM اعتقاد فراوان دارد ما نیز باید بتوانیم در استراتژی این شرکت برنامه مدونی جهت پیاده سازی اصولی مشتری مداری،CRM و CCM تهیه و آن را اجرایی و عملیاتی کنیم. در ساختار سازمانی بیمه «ما» یکی از اولویتها ایجاد ساختار CRM است. خدمت به مردم در صنعت بیمه لطفی است که پروردگار نسبت به ما داشته است و باید از این فرصت استفاده کرد.
مجید صفدری مدیر عامل بیمه «ما» در پایان تاکید کرد: باید بتوانیم از ظرفیتهای بانک ملت استفاده کنیم و آمار میزهای بیمهای افزایش یابد. زیرا ۱۳ درصد منابع مالی کشور نزد بانک ملت است و این بانک بیش از ۱۴۰۰ شعبه در سراسر کشور دارد که می توان از طریق بخش عظیمی از مشتریان بانک با ارائه محصولات و مشاورههای دقیق بیمه ای پرتفوی خوبی جذب کرد و تمامی اینها با کار مشارکتی امکان پذیر است. شعار شرکتاز این پس این است که ما شدن را در کنار هم تجربه کنیم.
همچنین در بخش دیگری از این نشست، حجت بهاری فر، عضو هیات مدیره بیمه «ما» به بیان سخنانی در خصوص صنعت بیمه و استراتژی های بیمه«ما» پرداخت.
وی گفت: بیش از ۱۰۰ سال است که صنعت بیمه در ایران به وجود آمده است. در حالی که با میانگین جهانی بسیار فاصله داریم. آیا واقعا در ایجاد آرامش خاطر برای مردم موفق بوده ایم؟ آیا وعده ای را که میفروشیم در آینده و در زمان بروز خسارت محقق ساخته ایم؟ متاسفانه همیشه برخورد ما در صنعت بیمه کوچک تر از انتظار مشتری بوده است. بنابراین رغبت برای خرید بیمه نامه کاهش یافته است.
بهاری فر در ادامه افزود: باید حلاوت و شیرینی دریافت خسارت توسط مشتری احساس شود. و آن وعده ای که به آن می دهیم عمل شود. و همچنین تنوع در محصولات بیمه ای مطابق با نیاز های مردم ایجاد شود. یعنی به سراغ بازار بالقوهای برویم که وجود دارد. رقابت ها در صنعت بیمه باید بر سر این بازار بالقوه باشد.
عضو هیات مدیره بیمه«ما» در خصوص بیمه عمر گفت: بیمه عمر «ما» یکی از مزیت های نسبی این شرکت است و در دو سال گذشته ۲۷ درصد سود قطعی داشتهایم که بسیار مطلوب است. یکی از اهداف شرکت توسعه بیمه های عمر است.
وی با تاکید بر آنکه رشد صنعت بیمه منوط بر پیروی از آئین نامه های شورای عالی بیمه است، در ادامه گفت: یکی دیگر از اهداف مهم ما ارزش آفرینی برای سرمایه گذاران است.
بهاری فر همچنین گفت: یکی از مشکلات صنعت بیمه این است که زیر قیمت تمام شده عمل کرده است. در حالی که مشتری مداری این نیست که با حق بیمه پایین تری بیمه نامه بفرشیم. در اقتصاد قیمت تمام شده بسیار مهم است و با در نظر داشتن هوش تجاری باید داشتههای صنعت بیمه را به داده و فناوری اطلاعات تبدیل کنیم. باید بتوانیم به یک انسجامی در صنعت بیمه برسیم تا ضریب نفوذ بیمه افزایش یابد و این انسجام برای رشد صنعت بیمه و اقتصاد ضروری است.
وی در پایان تاکید کرد: بیمه «ما» تمامی ابزارهای لازم و مقدماتی را در راستای یک جهش بزرگ در صنعت بیمه را داراست و با وجود ترکیب نیروی انسانی خوب و حامی بزرگی همچون بانک ملت می توان به چنین پیشرفتی رسید.
همچنین محمود اخلاقی معاون مدیر عامل بانک ملت در امور بانکداری شرکتی که در طی سه ماه گذشته سرپرستی بیمه «ما» را بر عهده داشته است نیز با ارائه گزارشهایی از عملکرد بیمه «ما» گفت: بیمه «ما» با وجود آنکه بیمه نوپایی است اما در طی این سه سال توانسته است موفقیت های خوبی کسب کند. شاخص ریسک پذیری این شرکت نیز به لحاظ مدیریت خوب ریسک به خوبی رعایت گردیده است و حاشیه سود شرکت بیمه «ما» باعث شده است تا کم ترین ریسک را داشته باشیم. بیمه «ما» همچنین از لحاظ توانگری مالی در بالاترین حد که رقم آن ۴۵۲ است، در میان سرزمین اصلی قرار دارد.
گفتنی است در پایان این مراسم، از زحمات محمود اخلاقی به رسم یادبود تقدیر و تشکر شد.
دیدگاه ها بسته هستند.