true
اقتصادتهران: اطلاعات و آمارهای موجود در صنعت بیمه باید به محتواهای قابل ارائه برای اخذ تصمیم گیری و برنامه ریزی در زمانهای مناسب تبدیل شود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، معاون اتکایی بیمه مرکزی در چهارمین گردهمایی معاونین فنی و مدیران فناوری اطلاعات شرکتهای بیمه با بیان این مطلب از کیفیت بالا و بهنگام سازی به عنوان مهم ترین ویژگیها و کارکردهای آمار یاد کرد.
بر اساس این گزارش غلامعلی جهانگیری با تبیین و تشریح جزییات سامانه آماری تهیه شده موسوم به داشبورد مدیریتی گفت: عملیاتی و اجرایی شدن فعالیتهای بیمه ای بدون آمار و اطلاعات امکانپذیر نیست و دراین زمینه کیفیت آماردهی بسیار مهم است.
عضو هیات عامل بیمه مرکزی با اشاره به سالنامههای فصلی و سالانه که به صورت فیزیکی منتشر می شوند گفت: در حال حاضر با توجه به سرعت تبادل اطلاعات نمی توان به این کتابها اتکا کرد چرا که تحلیلهای مطلوب و مفید از اطلاعات بروز به دست میآید.
جهانگیری در ادامه سخنان خود گفت: افزایش اطلاعات و آمارهای تولیدی از صنعت بیمه در شاخصها و متغیرهای گوناگون، تحلیل آنها را دشوار کرده و قطعا کنترل آنها از توان انسان خارج است و همین موضوع ایجاب میکند که بهره گیری از ابزارها و سامانه های الکترونیکی در دستور کار همه ی مدیران و کارشناسان قرارگیرد.
وی از تجمیع اطلاعات و ایجاد سامانههای نظارتی آماری و هوشمند به عنوان چراغ راهی یاد کرد که میتواند به فعالان، صاحب نظران و مدیران صنعت بیمه کمک می کند تا برنامههای آتی صنعت بیمه را بر اساس آن تنظیم کنند.
گفتنی است چهارمین گردهمایی معاونین فنی و مدیران فناوری اطلاعات شرکتهای بیمه به مدت دو روز در جزیره کیش برگزار میشود.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=173101
false
true