true
اقتصادتهران: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گردش مالی صنعت پوشاک را سالانه ۴۰۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: صنعت پوشاک با کمترین هزینه می تواند اشتغال و درآمد فراوان ایجاد کند و در این زمینه برترین صنعت است.
به گزارش ایرنا، محمدمهدی زاهدی شامگاه سه شنبه در نشست اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران افزود: تنها با۵۰میلیون ریال می توان برای ۸۰۰ هزار نفر با ایجاد کارگاه های تولیدی شغل بوجود آورد.
وی تصریح کرد: استفاده از فناوری های نوین و تبلیغات برای حمایت از پوشاک داخلی باید با تدوین بسته ای جامع همراه باشد و همه مسایل از کشت پنبه تا عرضه محصول را در بر بگیرد.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان این که باید باور کرد صنعت پوشاک از لحاظ فرهنگی و اقتصادی می تواند بر بخش اجتماعی و روابط خانوادگی اثر گذار باشد اظهارداشت: به طور حتم باید به فرهنگ پوشاک و پوشاک فرهنگی توجه کرد.
سرانه مصرف پوشاک ایرانی ها و امریکایی ها برابر است
رییس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلام سرانه مصرف پوشاک در کشورمان را نزدیک به کشورهایی مانند آمریکا دانست و گفت: سرانه مصرف مردم آمریکا ۱۵۳ دلار و در کشور ما ۱۴۷ دلار است که نشان از ظرفیت بالای این صنعت در تولید اشتغال دارد.
ارزش صادرات پوشاک جهاهن ۴۲۰ میلیارد دلار
زاهدی میزان صادرات پوشاک جهان را سالی ۴۲۰ میلیارد دلار اعلام کرد: در حالی که میزان صادرات کشورمان ۶۴ میلیون دلار است.
ایران سالانه ۳ میلیارد دلار واردات پوشاک انجام می دهد
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان این که نزدیک به سه میلیارد دلار واردات پوشاک چه از طریق مبادی رسمی و قاچاق داریم که تاثیری جدی بر تولید داخل دارد گفت: باید با حمایت از تولید داخلی و افزایش کیفیت این کار را سامان داد
وار دات پوشاک نیازمند تعرفه های بالا
زاهدی خواستار وضع تعرفه های بالا واردات پوشاک برای حمایت از تولید داخل شد.
اراضی زیرکشت پنبه ۱۵ هزار هکتار
رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: در ابتدای انقلاب اسلامی ۱۵۷ هزار هکتار اراضی زیر کشت پنبه بود اما اکنون این میزان به ۱۵ هزار هکتار کاهش یافته که برای حمایت از تولید به این موضوع باید توجه کرد.
وی اظهارداشت: احیاء کارخانه های نساجی تعطیل شده هم از اقداماتی است که باید در صنعت تولید پوشاک مورد توجه قرار گیرد که در سال های گذشته رونق آن از حمایت مجلس برخوردار شده است.
زاهدی افزود: تولید با کیفیت، برندسازی و بازاریابی و همچنین تبلیغات و فضای مجازی از مواردی است که میتواند در بسته حمایت از تولید پوشاک ایران مورد توجه قرار گیرد.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=74750
false
true