×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
شهرداری تهران در بازتولید قدرت نرم تعیین کننده است

تهران اکونومی: قائم مقام معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: اقدامات شهرداری تهران هم در تولید و بازتولید قدرت نرم و هم در کنترل و پیشگیری از تاثیرات جنگ نرم در ابعاد اجتماعی و فرهنگی، بسیار تعیین کننده است.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، علی محمد نائینی با تاکید بر اهمیت نقش شهرداری تهران در افزایش دلبستگی، امید، اعتماد، غرور ملی، نشاط اجتماعی و سایر مولفه های قدرت نرم، اظهار داشت: جنگ نرم، یکی از مهم ترین تهدیدهایی است که هویت و فرهنگ ما را هدف گرفته است.

مشاور فرهنگی شهردار تهران افزود: مرور زمینه ها و ابزارهای جنگ نرم نشان می دهد که «سبک زندگی» مهم ترین نقطه هدف جنگ نرم است، بطوری که دشمنان از طریق هدف گیری الگوها و شیوه های زندگی، آرمان ها و آرزوها، ترجیحات و اولویت های ارزشی، مصرف کالاهای فرهنگی، الگوهای پوشش و گفتار، مدیریت بدن، الگوهای خرید و مصرف و مولفه های متنوع دیگر ، تلاش گسترده ای را برای تغییر سبک زندگی در کشورمان بکار گرفته اند.

وی تاکیدکرد: اگر بپذیریم که هدف اصلی از جنگ نرم دشمن، القای ناکارآمدی نظام اسلامی است؛ عملکرد هر یک از سازمان ها ومیزان کارآمدی آنان می تواند دشمن را در جنگ نرم ناکام سازد.

نائینی، با اشاره به اهمیت شهر تهران، کسب توفیقات در مدیریت شهری پایتخت را کانون توجهات در محیط ملی و فراملی دانست و افزود: به طور قطع اقدامات یک دهه اخیر شهرداری تهران منجر به افزایش قدرت ملی شده و برای کشور و نظام اسلامی، آبرو، عزت و اعتبار ایجاد کرده است و تاثیر اقدامات و سرمایه گذاری دشمن را در جنگ نرم کاهش داده است.

وی نقش شهرداری تهران در افزایش دلبستگی، امید، اعتماد، غرور ملی، نشاط اجتماعی و تمامی مولفه های قدرت نرم را مهم و تاثیرگذار عنوان کرد و اظهار داشت: فعالیت های فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در مقایسه با سایر دستگاه ها بسیار شاخص است. این اقدامات هم در تولید و بازتولید قدرت نرم و هم در کنترل و پیشگیری از تاثیرات جنگ نرم در ابعاد اجتماعی و فرهنگی بسیار تعیین کننده است.

قائم مقام معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به ابزارهای جنگ نرم در حوزه سبک زندگی گفت: در این راستا مواردی چون افزایش و گسترش فشارهای رسانه ای موثر بر گرایش شهروندان به عفاف و حجاب، گسترش تغییرات سبک زندگی شهروندان، گسترش گرایش به مصرف کالاهای فرهنگی نابهنجار، افزایش گرایش بانوان به سبک ها و مدهای نابهنجار، رشد گرایش به اباحه گری در زمینه عفاف و حجاب، رشد نفوذ صنایع فرهنگی در زمینه عفاف و حجاب، افزایش گرایش بانوان به نومعنویت گرایی‌های انحرافی و خرده فرهنگ های کجرو و رشد برندهای تجاری مغایر با فرهنگ عفاف و حجاب به عنوان چالش های موجود مطرح شده است.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches