×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۵ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
شرکت‌های فناور زیادی در صنعت بیمه حضور ندارند

مدیرعامل شرکت بیمه سامان اظهارداشت: در چند سال اخیر، شرکت های فناور به صنعت بیمه وارد شدند اما باتوجه به پتانسیل‌هایی که این صنعت دارد هنوز شرکت‌های فناور زیادی در صنعت بیمه نیستند، که این یک مزیت برای ورود شرکت های فناور محورجدید محسوب می‌شود.

به گزارش اقتصادتهران به نقل از روابط عمومی شرکت بیمه سامان، احمدرضا ضرابیه، در کارگاه چالش‌ها و فرصت های ورود شرکت‌های فناوری به صنعت بیمه دربیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی الکامپ، گفت: صنعت بیمه با توجه به تغییراتی که در کشور انجام می شود می تواند از فرصت حضور در این دست نمایشگاه‌ها، برای معرفی پتانسیل‌های این صنعت به شرکت‌های نوآوراستفاده کند.

وی با بیان اینکه صنعت بیمه ۲۰۰ هزار نفر نیروی انسانی فعال دارد، عنوان کرد: نیمی از این نیروی انسانی، نمایندگان شرکت‌های بیمه‌ای هستند، اما پتانسیل کشور از بُعد تعداد نمایندگان به مراتب بیشتر است و نسبت تعداد نمایندگان بیمه به کل جمعیت کشور می‌تواند افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت بیمه سامان، ارزیابان خسارت را ازجمله فعالان صنعت بیمه برشمرد که به صورت مستقل از این صنعت و برای حفظ منافع بیمه گزاران امر ارزیابی خسارت را انجام می‌دهند.

به اعتقاد ضرابیه، صنعت بیمه فرصت‌های زیادی برای شرکت‌های فناور دارد چراکه درحال حاضر بالای ۴۰ شرکت بیمه در کشور حضور دارند و برتعداد آنها افزوده هم می شود.

وی، با تاکید براینکه صنعت بیمه داده‌های بسیار زیادی در رشته‌های مختلف دارد، توضیح داد: شرکت‌های بیمه‌ای در زمان صدور بیمه نامه و پرداخت خسارت، اطلاعات زیادی را دریافت می کنند و اگر صنعت بیمه بتواند این اطلاعات را نسبت به رشته‌های بیمه‌ای، اموال بیمه گزاروحتی وضعیت سلامتی بیمه گزار تطبیق دهد تحلیل بسیار خوبی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت بیمه سامان، ادامه داد : بسیاری از شرکت‌های اقتصادی دیتاهای متنوعی دارند اما مهم این است صنعت بیمه دیتاهایی که از رشته های بیمه ای مختلف به دست می‌آورند را کنار یکدیگر بگذارند مجموعه داده‌های با اهمیتی را در اختیار خواهد داشت، که شرکت‌های فناور محور می توانند با استفاده از این دیتاها الگوهای رفتاری تنظیم کنند و خدمات متنوعی را به صنعت بیمه ارائه دهند.

وی، با اشاره به خدمت محور بودن شرکت‌های بیمه ای، اظهار داشت: شرکت ها بیمه ای با توجه به آمارو احتمال، محاسبات صدور بیمه نامه را انجام می دهند و فرآیند کار و مدل کسب و کار آنها با توجه به تحول دیجیتال و علوم داده به راحتی قابل تغییر است، بنابراین همین مساله برای فعالین حوزه فناری که علاقمند به برهم زنندگی در صنعت بیمه هستند موقعیت بسیار جالبی را فراهم می کند.

ضرابیه، گفت که صنعت بیمه بسترهای مناسبی برای شرکت‌های فناورمحوردارد و تقریبا همه عملیات این صنعت مبتنی برسیستم‌های مدیریت برنامه‌ریزی منابع سازمانی انجام می شود که با بهره گیری از آنها حوزه‌های مختلف کاری ایجاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت بیمه سامان اظهار داشت: شرکت های بیمه‌ای زیرساخت‌های قابل اتکایی دارند زیرا تمامی آنها از پرسنل آموزش دیده استفاده می کنند، بنابراین مزیت مناسبی برای شرکت های فناور محور ایجاد می‌کند.

وی، با اشاره به رقابتی بودن بازار بیمه گری در کشور، گفت: شرکت‌های بیمه‌ای در زمینه ارائه خدمات و فروش بیشتر محصولات بیمه‌ای به خصوص در فضای آنلاین با یکدیگر رقابت می کنند و این موضوع بازار خوبی را برای شرکت‌های فناورایجاد کرده تا بتوانند خدمات خود را به یک جمعیتی از شرکت‌های بیمه‌ای که منابع مالی در اختیار دارند ارائه کنند.

مدیرعامل شرکت بیمه سامان، سندیکای بیمه گران ایران را یک نهاد قوی در صنعت بیمه دانست و توضیح داد: این نهاد صنفی در بسیاری از حوزه هایی که نیاز به تغییر و تحول در قوانین و مقررات وجود دارد، اثرگذار بوده و می‌تواند با ارکان بالاد ستی صنعت بیمه هماهنگی‌های خوبی را ایجاد کند.

ضرابیه، با تاکید براهمیت بیمه مرکزی به عنوان نهاد ناظر صنعت بیمه و شورای عالی بیمه به عنوان نهاد قانونگذار این صنعت، افزود: این دونهاد فعال علاقه‌مند به ورود شرکت‌های فناور محور به صنعت بیمه و رشد نمایندگان هستند.

وی، اذعان داشت: درحال حاضر نوآوری‌ها درصنعت بیمه توسط شبکه فروش و نمایندگان اتفاق می افتد و خیلی از شرکت‌های فناور بیمه‌ای می توانند نماینده و کارگزار صنعت بیمه شوند زیرا این صنعت را به خوبی می‌شناسند و نقاط ضعف آن را هم به خوبی شناسایی کرده‌اند و می‌توانند راه حل‌های خوبی را هم ارایه دهند.

مدیرعامل شرکت بیمه سامان با تاکید براینکه شرکت‌های بیمه ای وظیفه دارند بستر ارتقای شبکه فروش را فراهم کنند، اضافه کرد: شرکت بیمه سامان به دنبال استفاده از فناوری برای توانمند تر کردن نمایندگان و شبکه فروش است تا کسب و کار آنها قوی تر و بزرگتر شود.

به اعتقاد ضرابیه، همراهی با نمایندگان بیمه یکی از اصلی ترین درگاه‌های ورود به صنعت بیمه برای شرکت‌های فناور محور است.

مدیرعامل شرکت بیمه سامان اظهار داشت که صنعت بیمه به تغییراتی به مراتب بیشتراز این نیاز دارد و با توجه به علوم داده باید تحلیل هایی را حتی قبل از خسارت داشته باشند که مبتنی بر آمار و احتمال و با انجام عملیات بیمه گری فرآیندهای سخت و پیچیده ای مثل ارزیابی خسارت را از بین ببرد.

ضرابیه گفت: صنعت بیمه نیاز به توسعه دارد و این موضوع با استفاده از بیمه خرد و بیمه‌گری درون‌ سازی‌ شده می تواند به حوزه‌هایی ورود کند که تا بحال از آن طریق و از آن کانال محصول بیمه فروخته نشده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches