true
اقتصادتهران: وزیر راه و شهرسازی گفت: در بررسی میزان سهم ایران به عنوان کریدور شمال – جنوب از بازار هند دریافتیم که سهم ایران بسیار اندک است.
به گزارش مهر، عباس آخوندی در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل در سالن همایش های رازی گفت: راه ها از فراگیرترین حوزه های کشور است که چه از مرحله ساخت که با کارخانجات، صنعت، ماشین آلات و دیگر تولیدکننده ها در ارتباط است و چه در مرحله بهره برداری و نگهداری جاده ها و راهداری و حمل کالا و مسائل لجستیکی از دامنه گسترده ای برخوردار است.
وی با بیان اینکه حمل ونقل هم در جی دی پی و هم در آبادانی کشور اثرگذار است افزود: زیرساخت های کشور در بخش حمل و نقلی در همه گونه های آن بسیار مهم هستند و در سالهای اخیر این صنعت دچار تحولات گسترده ای شده است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: در ابتدای انقلاب، ۵۰ هزار کیلومتر جاده آسفالته داشتیم اما الان به ۲۰۷ هزار کیلومتر یعنی ۴ برابر رسیده است.
همچنین تعداد وسایل نقلیه نیز در آن زمان کمتر ۲ میلیون دستگاه بود که در حال حاضر به ۲۰ میلیون خودرو رسیده و سالی ۱.۲ میلیون خودرو به آن اضافه می شود.
آخوندی تصریح کرد: در وزارت راه و شهرسازی به دو موضوع در بخش حمل و نقل تمرکز کرده ایم. یکی ایمنی تردد و دیگری حمل و نقل هوشمند. در بخش ایمنی باید گفت که نمی شود آن را با هیچ چیزی دیگر جایگزین کرد و همواره باید موضوع اول حمل و نقل باقی بماند. ایمنی در طرف عرضه (سازنده) یک فرهنگ مهندسی است و در طرف تقاضا و بهره برداری، یک فرهنگ رفتاری است. ضمن اینکه ایمنی باید از طراحی جاده شروع شود و در مرحله بهره برداری نیز مورد تاکید قرار گیرد.
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در ایمنی ۵ پایه اصلی شامل بهبود جاده، ارتقا وسایل نقلیه، ارتقا پلیس راه، بهبود کیفیت امدادرسانی و اعتلای فرهنگ بهره برداران و رانندگان همواره مورد تاکید وزارت راه و شهرسازی است.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=105730
false
true