×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
سقف درآمدها و منابع در بودجه سال ۹۳ شهرداری تهران تصویب شد

اعضای شورای اسلامی شهر تهران سقف درآمدها و منابع بودجه سال ۹۳ شهرداری تهران را با رقمی بالغ بر پانزده هزارو هشتصدو چهل و پنج میلیارد تومان به تصویب رساندند.

به گزارش ایلنا؛ علیرضا دبیر رییس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به گزارش کمیسیون تلفیق که هفته گذشته با حضور ۱۴ نفر از اعضای شورای شهر و ۶ رییس کمیسیون مربوطه برگزار شد، اظهار داشت: رقم پیشنهادی شهرداری بر اساس برنامه ۵ ساله ای که خودشان ارائه داده بودند ۱۵ هزار و ۱۹۸ میلیارد تومان بود اما کمیسیون تلفیق بعد از دو ساعت بررسی به رقم ۱۵ هزار و ۸۴۵ میلیارد تومان رسید.

وی در ادامه تاکید کرد: برنامه ۵ ساله عملیاتی دوم که به تصویب شورای شهر رسیده در شش حوزه ماموریتی تعریف شده و بر این اساس شهرداری هم بودجه سال ۹۳ را هم بر مبنای این حوزه های ماموریتی برای شورا ارسال کرده است.

دنیامالی با اشاره به اینکه در جلسه امروز مهم ترین بخش تصویب بودجه ۹۳ در حال بررسی است عنوان کرد: بعد از رفت و برگشت های زیاد کمیسیون تلفیق به این نتیجه رسید که این رقم را تصویب کند، اما موضوع تبصره ها که به پیوست بودجه نیامده نیز مهم است که بررسی شود.

وی در ادامه افزود: حدود هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان هم در تبصره ها دیده شده و اعضای شورا نباید اهمیت تبصره ها را فراموش کنند. در تبصره ها اشاره شده این رقم باید از محل افزایش درآمد شهرداری تامین شود. این موضوع باعث اختلاف در خروجی درآمدها و هزینه ها می شود.

رییس کمیسیون عمران با تاکید بر اینکه تبصره ها تا جای امکان باید وارد بودجه شود اضافه کرد: به عنوان مثال در سال ۹۲ حدود ۷۰ میلیارد تومان برای جمع اوری آبهای سطحی تصوبب شده بود اما عملکرد ریالی نشان می دهد ۵ میلیارد تومان تخصیص داده شده. بررسی کدها نشان می دهد بودجه شهرداری از محل درامدها وارد تبصره ها می شود. حوزه برنامه ریزی و مالی اداری باید به یک وحدت رویه برسند که ما مطمئن شویم مصوبات شورا اجرا می شود.

احمد مسجد جامعی نیز در توضیح اظهارات دنیامالی گفت: پیشنهاد این است درآمدهایی که در تبصره ها وجود دارد به سقف اعتبارات اضافه شود.

در ادامه احمد حکیمی پور طی تذکری به عدم حضور شهردار تهران در جریان بررسی لایحه بودجه اشاره کرد و افزود: بر اساس ماده ۲۶ قانون شهرداری، شهردار تهران موظف است به محض پیشنهاد بودجه حداقل هفته ای سه روز تقاضای جلسه از شورای شهر داشته باشد و در جلسات هم حضور پیدا کند. بنابراین ما نمی توانیم بودجه را بدون حضور شهردار تصویب کنیم.

طلایی نیز در ادامه تصریح کرد: درسالهای قبل در موضوع بودجه مشکلی برای تحقق درآمدهای پیش بینی شده داشتیم. بنابراین در بودجه امسال باید توجه شود که منابع درآمدی که محقق شدن آن قطعی نیست را در درآمدها پیش بینی نکنیم.

وی افزود: دو سرفصل جریمه کمیسیون ماده ۱۰۰ و درآمد حاصل از تغییر کاربری ها نسبت به سال قبل تعدیلی بوده اما این منابع درآمدی باید باز هم محدودتر شود. تا به سمت درآمدهای پایدار حرکت کنیم.

دوستی در پاسخ به تذکر حکیمی پور اظهار داشت: اگر آقای قالیباف در موقع ارائه بودجه بیاید فکر نمی کنم ضرورت داشته باشد در تمام جلسات حضور داشته باشند.

وی افزود: ما در شورا یک تبصره آوردیم و شهرداری را مکلف کردیم هر سه ماه یکبار گزارش اقدامات بودجه غیر نقدی را بدهد. الان ۶ ماه از سال گذشته و هنوز شهرداری گزارشی ارائه نداده است. الان باید در بودجه سال آینده ۷ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان مجوز تهاتر به شهرداری بدهیم. آقای صلاحی ما از شما پیوست می خواهیم برای ۸ هزار میلیارد تومان غیر نقدی. شما چطور می خواهید این مبلغ را محقق کنید؟

اقبال شاکری در ادامه مرحله بررسی بودجه اظهار داشت: در احکام برنامه ۵ ساله تعهداتی ایجاد شده بود از جمله افزایش ۱۰ درصدی درآمدهای پایدار. اتفاقاتی می افتد که مقداری بودجه مصوب را متزلزل می کند و آن بدهی شهرداری است. افزایش بدهی های شهرداری نشان می دهد ما نباید تعهدات جدید برای سال ۹۳ ایجاد کنیم.

مجتبی شاکری نیز در ادامه گفت: من از زحمات آقای دبیر تشکر می کنم اما سوالم این است که آیا تذکر قانونی آقای حکیمی پور وارد هست یا نه؟ از سوی دیگر رقمی که دوستان درباره ۱۵ هزار و ۸۰۰ تا می گویند برای ما به نظر می رسد این رقم واقعی نیست. درآمدهای ناشی از فروش خدماتی که در بخش فرهنگی در فرهنگسراها و سرای محلات وجود دارد در این لایحه نیست. بودجه ۹۳ بر اساس پیش نویس برنامه ۵ ساله ای است که شهرداری تنظیم کرده است نه آن چیزی که شورا مصوب کرده است.

دنیامالی نیز با تاکید بر نکته ای که به آن رسیدگی نشده، تاکید کرد: درآمدها با لحاظ تبصره ها بسته نمی شود. اول باید تبصره ها را تصویب کنیم. از نظر من فروش سهم شهرداری به شرکایش باید به صورت نقدی انجام شود. پیشنهاد من این است فروش قدرسهم شهرداری به صورت غیر نقد در تبصره ها حذف شود و صرفا نقدی انجام شود.

سرخو نیز با اشاره به بندهای تبصره ۲۷ گفت: طبق آن بندها شهرداری می تواند هزار میلیارد تومان اضافه بر درآمدها کسب درآمد داشته باشد. یعنی این حساسیتی که برای محدود کردن درآمدها وجود دارد با این تبصره گشایش می شود بدون اینکه شورا کنترلی روی این میزان از افزایش درآمد داشته باشد.

صلاحی در پاسخ به اظهارات اعضای شورا توضیح داد: همه ساله شورا بودجه پیشنهادی شهرداری را ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش می داد. ما برای اینکه بودجه بدون متمم باشد برای سال اول برنامه ۱۵ هزار میلیارد و برای بودجه ۵ ساله نیز ۹۷ هزار میلیارد به شورا پیشنهاد دادیم. اما شورا بودجه ۵ ساله را ۵ هزار میلیارد افزایش داد.

وی افزود: ما تاکید داشتیم بودجه سال ۹۳ زیاد نشود و رقم اضافه شده به بودجه از سال دوم در بودجه های سالیانه اعمال شود.

پورزرندی در تکمیل اظهارات صلاحی بیان داشت: در تبصره ها بیشتر موضوع فاینانس مطرح شده است. چرا که ما نمی دانیم فاینانس چه زمانی می رسد و چه زمانی ثبت می شود. ما شهرداری را برای فاینانس مکلف می کنیم و بعد از اینکه دریافت شد در سرفصل ها ثبت می کنیم.

معاون مالی و اداری شهرداری تهران در ادامه با اشاره به آزادسازی بزرگراه هایی که با نهادها درباره آن توافق می شود؛ به موضوع چک های دریافتی شهرداری اشاره کرد و گفت: چک هایی که امسال به شهرداری ارائه می شود و قرار است سال آینده وصول شود، به عنوان درآمد غیر نقدی در سال جاری ثبت می شود. از طرف دیگر اختلاف قمیت فروش دارایی ها هم بخشی از مازاد درآمد فروش است.

پورزرندی تاکید کرد: اگر شهرداری تهران روال گذشته را درباره بودجه های غیرنقدی ادامه می داد الان این ۸ هزار میلیارد تومان در ردیف بودجه غیر نقدی در تصمیم گیری شورا وجود نداشت. بر اساس روال گذشته ۸ هزار میلیارد تومان تهاتر می شد و شورا هم در جریان هزینه ها نبود. اما حالا شهرداری این ها را در مبنای تصمیم گیری شورا آورده و دست مدیر سازمان و شهردار منطقه نیست.

وی شفاف سازی هزینه های غیرنقدی را جز کارهای ماندگار شهرداری در شفاف سازی مالی عنوان کرد و با اشاره به سیستم ثبت درآمدهای غیرنقدی در سیستم مالی شهرداری گفت: از سال گذشته درست با همکاری شورا یک خزانه غیر نقد مانند خزانه نقدی در سیستم مالی شهرداری در نظر گرفته شده است. در سیستم اطلاعات عملکرد منطقه نسبت به در آمدهای غیر نقدی وجود دارد و با فرم چهار امضا اجازه تهاتر می گیرد. همه این اطلاعات قابل دسترسی و به روز است.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches