true
اقتصادتهران: وزیر راه و شهرسازی از بازگشت مجدد ساخت پروژه راهآهن سریعالسیر تهران-قم-اصفهان به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل خبر داد.
به گزارش وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی اظهار داشت: امروز در حالی چهلمین سال پیروزی انقلاب را جشن میگیریم که دشمنان ایران اسلامی یک جنگ اقتصادی با هدف وجود نداشتن جمهوری اسلامی به پا کردهاند. البته این قبیل اقدامات از روز اول پیروزی انقلاب با اَشکال مختلف و با هدف تحمیل هزینههای هنگفت به مردم و انقلاب اعمال شده است، اما این اقدامات همواره با عنایت خاصه خداوند، جانفشانیهای مردم و رهبری امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب ناکام ماندهاند.
اسلامی با اشاره به تغییر شیوههای تحریم علیه نظام در شرایط کنونی گفت: در تحریمهای جدید، پیگیری آنها با هدف جلوگیری از تحقق اهداف دولت و کشور صورت می گیرد.
وی در ادامه با بیان اینکه رشد و پیشرفت، نیازها را متفاوت میکند تصریح کرد: در دهه گذشته بودجه عمرانی کشور صرف مسائل «شبه جاری» مانند یارانه پرداختی شده است و در مقابل اعتبارات و بودجه جادهها و زیربناها با استفاده از منابع گوناگون و متفاوت تامین میشد.
وزیر راه و شهرسازی از پیگیری بند (و) تبصره ۵ قانون برای تهاتر مطالبات و بدهی پیمانکاران حوزه راهسازی خبر داد و افزود: ۳۳۰۰ نقطه پر تصادف شناسایی شده و ۱۷۰۰ نقطه در اولویت قرار دارد و باتوجه به درخواست اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی به دنبال اقدام جدی برای رفع این نقاط در سال ۹۸ هستیم.
اسلامی در ادامه به مشکلات مربوط به تخصیص قیر برای روسازی راهها به ویژه باندهای دوم اشاره کرد و گفت: متاسفانه طی ۶ ماه اول سال قیر تخصیص نیافت اما یک ماه گذشته قیر از حالت بحران خارج شده و به طور مستمر در حال تخصیص است اما تاکید ما اجرای روسازی صحیح و درست باتوجه به وضعیت آب و هوا و ماندگاری پوشش جادهها است.
وزیر راه وشهرسازی در خصوص مشکلات فرودگاه اصفهان نیز بیان داشت: از نظر وزارت راه و شهرسازی ۴۳۵ هکتار مربوطه باید مورد کارشناسی و رفع و رجوع قرار گیرد اما در ادامه کار توسعه باید از طریق سرمایهگذاری بخش خصوصی انجام شود.
کلیه پروژه های ریلی از راه آهن منتزع و به شرکت ساخت واگذار شد
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=147472
false
true