true
اقتصادتهران: حدود ۴ کیلومتر ازمسیر برگشت خط مترو فرودگاه امام خمینى (ره) تا شهر پرند ریلگذارى شده است و این امر یعنى در صورت تامین به موقع منابع مالى، پروژه مذکور به صورت خطوط رفت و برگشتى افتتاح خواهد شد.
به گزارش اقتصادتهران به نقل از روابط عمومى و امور بینالملل شرکت راهآهن شهرى تهران و حومه (مترو) “سیدقوامالدین حسینى” مجرى خط مترو فرودگاه امام خمینى (ره) و شهر جدید پرند با اعلام مطلب فوق افزود: گرچه روند تامین منابع مالى در پروژه خط مترو تهران-پرند طبق توافقات صورتگرفته در اسفند ماه سال گذشته پیش نرفت و عملاً حتى در بحث واگذارى اراضى مورد نظر در شهر پرند براى تزریق بودجه غیرنقد پروژه نیز تاخیراتى صورت گرفت اما با این حال حتى یک روز در سال جارى این طرح تعطیل نبود و با هر امکاناتى که در اختیار داشتیم، آن را پیش بردیم.
حسینى در ادامه با تشریح اقدامات انجام شده اخیر افزود: در حال حاضر عملیات نازککارى ایستگاه، مراحل پایانى خود را پشت سر مىگذارد و ورودى نزدیک به بلوار شهید باهنر نیز در حال آمادهسازى است. پس از ریلگذارى کامل مسیر رفت این خط و تست حرکت قطار، اینک طول ریلگذارى مسیر برگشت هم به حدود ۴ کیلومتر رسیده است. تهیه ریل براى مسیر برگشت براى نخستین بار با بهرهمندى از ریلهاى تولید داخل کشور صورت گرفته و بزودى این بخش از ریلها وارد کارگاه پروژه مىشود تا روسازى مسیر برگشت سرعت گیرد. ضمن آنکه سفارشگذارى براى تامین بخشى از تجهیزات ویژه این خط نیز انجام و قراردادها منعقد گردیده تا طى ماههاى آینده، ادوات ساخته شده به محل پروژه حمل شود و انشاءا… در روز آغاز بهرهبردارى از پروژه، خط مذکور به صورت رفت و برگشتى افتتاح گردد.
مجرى خط مترو تهران-پرند با بیان آنکه این پروژه بدون در نظر گرفتن احداث پایانه و تامین ناوگان و براى اولویت نخست بهرهبردارى به حدود ۹۶۰ میلیارد تومان پول و یا منابع مالى غیرنقد نیاز دارد، گفت: در قضیه واگذارى اراضى مورد توافق براى تامین منابع غیرنقد پروژه، کارها به تدریج در حال انجام بوده و پیشبینى مىکنیم با ارائه صورت وضعیتهاى جدید پیمانکاران، بخش دیگرى از زمینهاى درنظر گرفته توسط شرکت عمران شهر جدید پرند تحویل و واگذار شود؛ در این صورت مىتوان به سرعت گرفتن عملیات اجرایى طرح طى روزها و هفتههاى آینده امیدوار باشیم.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=251987
false
true