یکشنبه, ۲۳ آذر , ۱۴۰۴
اقتصاد تهران

دارندگان گوشی‌های سامسونگ و ال‌جی نگران نباشند

۲۹ بهمن, ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵

دارندگان گوشی‌های سامسونگ و ال‌جی نگران نباشند

اقتصادتهران: در پی انتشار اخبار مربوط به تغییر تابلوی شرکت‌های سامسونگ و ال‌جی در ایران، دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی گفت که این مسئله مربوط به لوازم خانگی است و در ارائه خدمات و گارانتی گوشی‌های موبایل تغییری ایجاد نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، در روزهای گذشته تغییر تابلوهای سامسونگ و ال‌جی از سطح شهر و فروشگاه‌ها خبر ساز شد و در پی آن رئیس هیأت مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران اعلام کرد که این برندها با نام‌های سام و جی‌پلاس جایگزین می‌شود. علت این تغییر نیز از سوی رئیس هیئت مدیره اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی،‌ حضور ناو کره‌ای در خلیج فارس و افزایش قاچاق عنوان شده است.

در این میان هم مقامات صنفی و هم شرکت سامسونگ درباره ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی به خریداران قبلی خود اطمینان خاطر دادند. اما برای برخی از مخاطبان درباره احتمال تغییر در بخش خدمات مربوط به گوشی‌های همراه این برندها ایجاد شده بود که به گفته دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی از حدود دو سال پیش خدمات پس از فروش تلفن‌های همراه از سوی شرکت‌های واردکننده ارائه می‌شود؛ بنابراین تغییری در این زمینه رخ نمی‌دهد.

امیر اسحاقی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سازمان حمایت ضابطه مشخصی درباره ارائه خدمات پس از فروش دارد که طبق آن شرکت‌های واردکننده به دولت تعهد محضری می‌دهند که کلیه موارد مرتبط با خدمات کالایی که می‌خواهند وارد کنند مربوط به شرکت است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های واردکننده طبق تعهدشان موظف به ارائه خدمات هستند، گفت: نحوه ارائه خدمات و سرویس به شرکت‌ها مربوط می‌شود، اما با توجه به نظارت شدید سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی با اشاره به لزوم ارائه گزارش‌های سالانه به شرکت‌های بازرسی،‌ تصریح کرد: در حال حاضر سه شرکت بازرسی وضعیت سرویس دهی به مردم را بررسی می‌کنند و شرکت‌ها را بر اساس ارائه خدمات رتبه‌بندی می‌کنند.

اسحاقی همچنین با اشاره به راه‌اندازی سامانه جامع گارانتی که اخیرا رونمایی شد،‌ اظهار کرد: این سامانه برای همه بخش‌ها طراحی شده، اما فعلا به صورت پایلوت در بخش موبایل فعالیت می‌کند که به سامانه همتا نیز وصل شده است.

به گفته وی در حال حاضر خریداران می‌توانند کد آی ام ای آی محصول خریداری شده را به *۷۷۷۷# پیامک ‌کنند و اطلاعات مربوط به وضعیت و مدت گارانتی،  شرکت واردکننده و شرکت گارانتی را دریافت کنند.

دیدگاه ها بسته هستند.

  • پستی یافت نشد.

آخرین خبر ها