مدیرعامل بانک تجارت با اشاره به لزوم ایفای نقش مشاوره ای توسط واحدهای روابط عمومی در بنگاههای مالی گفت: یک روابط عمومی تنها در صورتی می تواند مشاور مناسبی برای مدیران سازمان باشد که تاثیرپذیری و تاثیرگذاری مناسبی بر محیط کسب و کار بنگاه داشته باشد و این امر مستلزم به حداقل رساندن موانع سخن گفتن با مشتریان و دریافت نظرات آنان است.
مقدم نقش واحدهای روابط عمومی در ایفای مسئولیت های اجتماعی شرکتها را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: یک روابط عمومی موثر، با شناخت درست از حساسیتهای جامعه، به فعالیتهای غیرانتفاعی سازمان شکل وجهت مناسب داده و می کوشد تا اقدامات سازمان در حوزه مسئولیتهای اجتماعی، بازتاب مناسبی از باورها و ارزشهای انسانی کارکنان سازمان نیز باشد.
بارت دی وریس رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی در این دیدار با اشاره به سطح مطلوب حرفهای گرایی در روابط عمومی بانک تجارت گفت: طی بازدیدی که از اداره روابط عمومی بانک تجارت داشتم، این اداره را یک مجموعه هماهنگ و هم افزا دیدم که می کوشد روزآمد و اثرگذار باشد و به تمام نیازهای مخاطبانش پاسخ مناسب دهد. وی همچنین با اشاره به افزایش اثرگذاری ارتباطات دیجیتال گفت: برای یک موسسه مالی نظیر بانک بسیار مهم است که ارتباط انسانی با مشتریانش را از طریق ابزارها و روشهای سنتی نیز حفظ کند، اما به هرحال باید پذیرفت که امروزه استفاده از رسانه های اجتماعی یک انتخاب عملگرایانه و ناگزیر است.
اقتصادتهران: مدیرعامل بانک تجارت در دیدار با رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی بر لزوم مشارکت بیشتر واحدهای روابط عمومی در فرآیندهای تصمیم سازی و تصمیم گیری در سازمانها تاکید کرد.
محمدابراهیم مقدم در این دیدار با اشاره به لزوم ارتقاء و به روز رسانی ساختار و کارکردهای متداول واحدهای روابط عمومی در کشور گفت: همیشه بر این اصل مهم تاکید می شود که روابط عمومی باید چشم و گوش سازمان بوده و باید آنچه را که از محیط دریافت می کند به اطلاع تصمیم گیران سازمان برساند، اما بسیار مهم است که در دنیای پیچیده امروز که حجم اخبار و تماس های ورودی به سازمانها بسیار زیاد است، واحدهای روابط عمومی نقش تحلیل و پردازش اطلاعات را نیز باید ایفاء کرده و درباره آنچه سازمان از کانالهای ارتباطی مختلف باید بگوید برنامه ریزی و تصمیم سازی کنند.
دیدگاه ها بسته هستند.