true
اقتصادتهران: مدیر عامل بورس انرژی ایران بحث تامین مالی را به عنوان اصلیترین گلوگاه در فعالیتهای تولیدی دانست و گفت: جهش تولید زمانی امکانپذیر میشود که صنایع مختلف به سهولت قادر به استفاده منابع مالی از طریق بازار سرمایه باشند.
سید علی حسیندیامروز (یکشنبه) در گفت و گو با ایرنا به نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید» اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین کارکردهای بازار سرمایه بحث تامین مالی برای صنایع مختلف است؛ از اینرو در صورت برخورداری صنایع از نقدینگی کافی، شرکت ها میتوانند اقدامات زیادی در راستای جهش تولید انجام دهند.
وی با بیان اینکه در چند سال اخیر برخی از صنایع بدلیل وجود مشکلاتی از حداکثر توان خود برای تولید استفاده نکردهاند، افزود: اگر صنایع مختلف به سهولت قادر به استفاده منابع مالی از طریق بازار سرمایه باشند میتوانند ظرفیتهای بدون استفاده خود را در تولید به کار گیرند.
مدیر عامل بورس انرژی اظهار داشت: بازار سرمایه نقش خود را در تحقق شعار ملی امسال به خوبی انجام خواهد داد.
برنامههای بورس انرژی در تحقق شعار سال ۹۹
حسینی به برنامههای بورس انرژی در سال ۹۹ برای تحقق شعار جهش تولید اشاره کرد و افزود: ارائه خدمات در بورس انرژی تابع یک سری از موئلفههاست و سعی داریم با تقویت این موئلفهها در تحقق شعار سال ۹۹ سهیم باشیم.
مدیر عامل بورس انرژی اظهار داشت: علاوه بر پیگیری انتشار اوراق مالی اسلامی و کمک به تامین مالی صنایع فعال در بخش انرژی، یکی از اولویتهای بورس انرژی افزایش عرضه آن دسته از حاملهای انرژی است که به عنوان خوراک مورد استفاده شرکتهای داخلی هستند تا خریداران به سهولت قادر به تامین خوراک مورد نیاز خود باشند.
وی با بیان اینکه افزایش تعداد خریداران از دیگر اقداماتی است که باید در دستور کار قرار گیرد، افزود: سال گذشته شاهد افزایش تعداد خریداران داخلی و خارجی در این بازار بودیم و در سال جدید سعی خواهیم کرد تا خریداران بیشتری را جذب این بازار کنیم و به طیف بیشتری از خریداران خدمات ارائه دهیم.
حسینی ادامه داد: اکنون در حال تلاش برای پذیرش محصولات جدید در این بازار هستیم، در این زمینه در اواخر سال گذشته الکل صنعتی را پذیرش کردیم که امیدواریم از امسال عرضه آن آغاز شود.
وی پذیرش تولیدکنندگان جدید را به عنوان اقدام دیگر بورس انرژی در سال جهش تولید مطرح کرد و گفت: طیف وسیعی از پالایشگاهها و پتروشیمیهای بزرگ، شرکتهای پایین دستی کوچک و متوسط میتوانند جزو عرضه کنندگان در بورس انرژی باشند و سعی خواهیم کرد از این طرق عرضه کنندگان بیشتری را جذب بورس انرژی کنیم.
حسینی شبکه بازاریابی و فروش در بازار سرمایه را متکی به تعداد کارگزاران و ایستگاههای کارگزاری دانست و گفت: تلاش خواهیم کرد تا در سال ۹۹ کارگزاران جدیدی را به عضویت خود بگیریم و در صورتی که کارگزاران فعلی علاقمند به ایجاد ایستگاههای جدید کاری باشند با آنها همکاری خواهیم کرد تا نقاط تعامل خود با خریداران را افزایش دهیم.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=182947
false
true