true
اقتصادتهران: دبیر انجمن صنفی شرکتهای حمل ونقل ریلی گفت: برای توسعه حمل و نقل ریلی مسافری و باری در ۵ سال آینده بین ۳۰ تا ۳۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در این حوزه و زیرساختهای شبکه ریلی کشور نیازمندیم.
مجید بابایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به عمر بالای ناوگان ریلی کشور که به ۳۵ سال رسیده است، هرگونه سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه نوسازی ناوگان ریلی نیازمند تسهیلات ارزان قیمت و بستههای حمایت دولتی است.
وی با بیان اینکه، برای خرید یک رام قطار با ۱۰ و یا ۱۱ واگن باید شرکتهای ریلی ۵۰ میلیارد تومان هزینه کنند، گفت: با توجه به قیمت بلیت، در عمل تقبل این هزینهها توجیه اقتصادی ندارد و حمایت دولت از بخش خصوصی در این حوزه در انتقال بار مسافر از حملونقل جادهای و هوایی به ریلی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
بابایی افزود: هم اکنون شرکتهای ریلی بخش خصوصی کشور حدود ۲۴ هزار واگن باری، ۲ هزار واگن مسافری و ۱۰۰ لکوموتیو در اختیار دارند و در افق چشم انداز، شبکه ریلی ۱۱ هزار کیلومتری به ۲۵ هزار کیلومتر افزایش مییابد در حالی که برای رسیدن به این اهداف، از برنامه عقب هستیم.
وی با اشاره به میزان حمل بار و مسافر توسط شبکه ریلی کشور گفت: در سال ۹۵ در مجموع ۴۰ میلیون تن کالا و ۲۵ میلیون مسافر توسط حملونقل ریلی کشور جابجا شد و قرار است در پایان برنامه شش توسعه میزان جایی بار به ۱۰۰ میلیون تن و مسافر به بیش از ۴۰ میلیون مسافر افزایش یابد.
دبیر انجمن صنفی شرکتهای حملونقل ریلی در ادامه از برگزاری نخستین گردهمایی ایدههای نوین در بخش ریلی مسافری خبرداد و گفت: این گردهمایی در ۲۵ مهرماه سال جاری با همکاری راه آهن، شرکت سفیر ریل آسیا، شرکت رجا و انجمن صنفی برگزار میشود و مهم ترین هدف آن ارتقا کیفی خدمات سفرهای ریلی، تسهیل ارتباط با مشتریان، استفاده از فناورهای جدید، راهکارهای افزایش درآمد شرکتهای ریلی، شیوههای فروش و کنترل بلیت و ارائه محصولات جدید همانند قطارهای گردشگری و یا پنج ستاره است.
این مقام مسئول افزود: در این گردهمایی قرار است به ۶ ایده برتر حمل و نقل ریلی از ۵۰ تا ۱۵ میلیون ریال جوایز اهدا شود، زیرا با توجه به فراهم شدن زمینه توسعه حمل و نقل ریلی هم اکنون ظرفیتهای مناسبی برای توسعه این بخش در کشور فراهم شده و انجمن با ۵۶ شرکت حمل و نقل باری و مسافری عضو خود همواره در تلاش است از این ظرفیتهای قانونی برای جهش بهرهوری و توسعه این بخش استفاده شود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون کارگروههای تخصصی شورای سیاست گذاری حملونقل ریلی، سیر و حرکت و ایمنی، لکوموتیو، امور مسافری و خدمات به مشتریان، واگنهای لبه بلند، کوتاه و مخزندار انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی در راستای توسعه حمل ونقل مسافری و باری در کشور گامهای اساسی برداشته است.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=87884
false
true