×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
توافق برای ادغام آزمون سمپاد و نمونه دولتی در دوره دوم متوسطه

اقتصادتهران: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره آزمون ورودی دوره دوم متوسطه مدارس سمپاد در پایه نهم گفت: اردیبهشت ماه هرسال آزمون تیزهوشان و اواخر خرداد آزمون مدارس نمونه دولتی برگزار می‌شود که توافق کردیم برای کاهش استرس و تنش در این دوره نیز برگزاری این دو آزمون یک بار و به صورت مشترک برگزار شود.

به گزارش ایسنا، علی زرافشان با بیان اینکه موضوع آسیب زا بودن آزمون‌های مدارس خاص در دوره ابتدایی دائما در دولت یازدهم مطرح بوده است، تصریح کرد: مطالبه جدی سند تحول بنیادین، فراهم کردن زمینه تربیت همه جانبه در دوره آموزش عمومی بویژه دوره ابتدایی است.

وی افزود: از ۳۵۰ هزار داوطلب آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی تنها ۵۰ هزار نفر پذیرفته می‌شدند که نشان دهنده رقابت بسیار دشواری بود. همچنین ۲۲۰ تا ۲۵۰ هزار نفر در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان شرکت می‌کردند که ۱۵ هزار نفر پذیرفته می‌شدند،  یعنی از هر ۱۵ نفر یک نفر قبول می‌شد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه وجود چنین فضای رقابتی و تک بعدی، حافظه محور و همراه با جهت گیری آموزشی در مدارس ابتدایی محیطی پراسترس را رقم زده بود، عنوان کرد: ما همزمان دو سیاست کاهش جمعیت مدارس خاص و حذف آزمون‌های ورودی را از چهار سال گذشته در دست بررسی داشتیم که در نهایت منجر به این مصوبه شد. در بند اول مصوبه اخیر بر دیگر روش‌های شناسایی و هدایت استعدادها تاکید می شود. بر این اساس آموزش و پرورش باید با استفاده از ظرفیت‌های طرح شهاب و با روش‌های درون مدرسه ای و برون مدرسه‌ای زمینه شناسایی و استعداد دانش آموزان را فراهم کند.

زرافشان افزود: در بند دوم این مصوبه نیز حذف آزمون‌ها در پایه ششم برای مدارس نمونه دولتی، استعدادهای درخشان و سایر مدارس که آزمون ورودی دارند مورد تاکید قرار گرفته است. برخی مدارس هیات امنایی، مدارس ماندگار و برخی مدارس غیردولتی نیز از این جمله هستند. در بند سوم مصوبه نیز به ممنوعیت بکارگیری جزوات کمک آموزشی در دوره ابتدایی اشاره می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه « ما به جای ترحیم مدارس سمپاد به دنبال تعمیم و عمومیت بخشی و تنوع بخشی به سمپاد هستیم» اظهار کرد: بر اساس پژوهش‌هایی، در حوزه توجه به استعدادها تک حوزه‌ای شده‌ایم و با تک روش آزمون، غربالگری می‌کنیم در حالی که ما باید به همه استعدادها توجه و از تنوع روش‌ها برای شناسایی آنها استفاده کنیم. بیش از ۱۶ روش در دنیا در این زمینه وجود دارد که ما برخی از آنها نظیر برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات و جهش تحصیلی را انجام می‌دهیم و روش های دیگر را بررسی می‌کنیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches