true
اقتصادتهران: مدیر عامل شرکت راه آهن از توافق با شرکت زیمنس آلمان برای تامین ۷۰ دستگاه لکوموتیو برقی در مسیر تهران – مشهد با سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت خبر داد و گفت: مذاکرات فنی درحال انجام است.
به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، محسن پورسیدآقایی افزود: برای دیگر پروژه های راه آهن در بخش سیگنالینگ که نیاز به توسعه دارد همانند محور کرمان – زاهدان، اصفهان – شیراز و همچنین برقی کردن خطوطی چون گرمسار – اینچه برون، مذاکراتی را با روس ها انجام می دهیم و امیدواریم به توافق هایی در راستای همکاری های بیشتر برسیم.
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در ۲ تا ۳ سال اخیر در راه آهن کشور شاهد نشانههای حرکت و سرعت در پروژههای عمرانی و رشد حمل و نقل بار و مسافر هستیم.
پورسیدآقایی با اشاره به اینکه راه آهن در مسیر رشد و توسعه خوبی قرار گرفته است، دلیل اصلی آن را وجود تیمهای موفق و متخصص عنوان کرد و گفت: خوشبختانه تیم منسجمی از مدیران و نیروهای کارشناس حرفه ای در این مجموعه فعالیت می کنند و توانسته اند با توجه به حجم بالای پروژه ها، مسیر ریلی را به سمت توسعه پیش ببرند.
پورسیدآقایی گفت: کارآیی بالای مدیران ریلی موجب عمرانی و پیشرفت صنعت ریلی شده است، چرا که نیروهای راه آهن همواره بر توسعه و پیشرفت پروژه های ریلی در کشور تمرکز داشته اند.
معاون وزیر راه و شهرسازی به قرارداد پرداخت یارانه صرفه جویی سوخت برای اجرای طرح توسعه حمل ونقل بار و مسافر، همچنین موافقتنامه اجرای طرح توسعه حمل ونقل ریلی بار و مسافر اشاره کرد و گفت: قرارداد پرداخت یارانه صرفه جویی سوخت برای اجرای طرح توسعه حمل ونقل بار و مسافر بین شرکت راه آهن و شرکت تجارت کوشش به امضا رسیده است.
به گفته وی، همچنین موافقتنامه اجرای طرح توسعه حمل و نقل ریلی بار و مسافر میان سازمان بهینه سازی سوخت و شرکت راهآهن در راستای اجرای ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور در سال ۹۴ به امضای دو طرف رسیده است.
پورسید آقایی افزود: به لحاظ کمی وضعیت حمل بار در بخش ریلی رو به رشد است بطوریکه در حمل داخلی ۱۲ درصد در تن کیلومتر رشد داشته ایم و این جای تقدیر از مناطق، بخش های مختلف بازرگانی، سیر و حرکت و سیستم های مدیریتی و غیره دارد.
وی با بیان این مطلب که متاسفانه آنطور که باید نتوانستیم در ترانزیت رشد قابل توجهی داشته باشیم، عنوان کرد: در بخش ترانزیت بارهایی چون پنبه، نفت و غیره رشد خوبی داشتیم، اما به دلیل کاهش نرخ جهانی گوگرد، ترانزیت رشد نداشته اما در همه پالایشگاه های ترکمنستان و پالایشگاه خانگیران، گوگرد در حال ذخیره سازی است.
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در صورت حل مشکل گوگرد در فصل زمستان شاهد رشد ترانزیت بار آن به کشورهای منطقه خواهیم بود.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=54150
false
true