true
اقتصادتهران: مدیر کل راه های روستایی کشور گفت: از ۱۴ هزار پروژه راه روستایی سطح کشور تنها ۵۰ تا ۵۲ درصد پروژه ها فعال بوده و مابقی تعطیل هستند. به گزارش ایسنا، حسن فدایی در سفر به شهرستان اسدآباد در حاشیه بازدید از پروژه های راه روستایی این شهرستان به خبرنگاران اظهار کرد: راه های روستایی کشور دارای مشکلات بسیاری بوده و مسئولان وقت در رابطه با راه های روستایی براساس جمعیتی و برخورداری روستایی در کشور ساختار تعریف کردهاند و به موضوع کیلومتر توجهی نشده است. وی اضافه کرد: ۲۰۸ هزار کیلومتر در سطح کشور راه روستایی وجود دارد که از این میزان راه روستایی ۱۰۴ هزار کیلومتر آسفالت شده و همین میزان راه آسفالت شده مجدد نیازمند بهسازی است. فدایی با اشاره به اینکه حدود ۸۰ هزار و ۸۷ کیلومتر راههای روستاهای بالای ۲۰ خانوار نیاز به آسفالت دارند، ادامه داد: از این میزان ۲۷ هزار کیلومتر راه شوسه بوده و برای آن نیاز به اعتبار داریم. وی با تاکید بر اینکه توجه به کیلومتر در راههای روستایی را پیگیر هستیم، تصریح کرد: در شهرستان اسدآباد ۲۷۰ کیلومتر راه آسفالته و ۷۳ کیلومتر راه شوسه و خاکی وجود دارد که باید این راه ها بهسازی شوند. فدایی خاطرنشان کرد: با کمک نمایندگان مجلس پیگیریم که در موضوع جابجایی اعتبار بند “ب”، براساس طرحی که گذاشتهایم اصلاح بودجه سال ۹۷ انجام شده و ۷۰۰ میلیارد تومان از بند “ب” تبصره “۵” قانون بودجه سال ۹۷ برداشته و با جابجایی در بند “ه” قرار دهیم که قابل پرداخت در موضوع مطالبات راه روستایی باشد. مدیر کل راه روستایی کشور تصریح کرد: جابجایی اعتبار در کمیسیون برنامه بودجه، مصوب و چاپ شده و به زودی در صحن مجلس نیز مطرح میشود که در صورت مصوب شدن نوید خوبی برای مسئولان کشور و پیمانکاران راه روستایی خواهد بود که بتوان مطالبات آنان را پرداخت کرده و با جابجایی ۷۰۰ میلیارد تومان در بند “ه” پروژههای در دست اجرا فعال شوند. اکبر رنجبرزاده، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز گفت:شهرستان اسدآباد با ۲۵ کیلومتر راه شوسه روستایی دارای بیشترین راه شوسه روستایی بوده که نیازمند زیرسازی و آسفالت است. وی در حاشیه سفر مدیر کل راه های روستایی کشور به اسدآباد و بازدید وی از راه های شوسه روستایی این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: راه های شوسه روستاهای قراکند، قمشانه، چشمه علی، نادر آباد، حیدرآباد گدار پهن، چهار چشمه به سرسه گاز به پیمانکاران سپرده شده و در سال ۹۶ و ۹۷ برای این روستاها اعتبار لحاظ شد و بخشی از اعتبار به پیمانکاران پرداخت شده اما مراحل زیرسازی برخی از این روستاها انجام نشده است. رنجبرزاده خاطر نشان کرد: برخی روستاها نیز شامل سیاه گله به سوتپه، خنداب به قاسم آباد، نجف آباد، شیلاندر به تویسرکان و تختی آباد نیز هنوز تعیین تکلیف نشدهاند و شهرستان اسدآباد با این وضعیت دارای بیشترین راه روستایی شوسه است. وی افزود: امیدواریم با سفر مدیر کل راه های روستایی کشور به اسدآباد و تعیین تکلیف شدن روستاهای شوسه شهرستان سال آینده هیچ روستای بدون زیرسازی و آسفالت در اسدآباد وجود نداشته باشد.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=137008
false
true