true
اقتصادتهران: جزیره کیش یکی از جزایر لوکسی محسوب میشود که توانسته در سالهای اخیر بیش از سایر مناطق پذیرای جذب گردشگر باشد.
به گزارش اقتصادتهران، شاید یکی از مهمترین دلایل آن، وجود بازارها و مراکز خریدی است که در آن انواع و اقسام اجناس یافت میشود. تازگی و مجلل بودن برخی هتلها در کنار پاساژهای مزین شده برای جذب مشتری، عامل مهمی است که در نگاه نخست چشم هر گردشگری را نوازش میدهد.
به جز مراکز خرید، وجود هتلهای مجللی که در یکی دو سال اخیر احداث شدهاند، به عاملی مهم در جذب گردشگر تبدیل شدهاند. این هتلها سعی کردهاند با اهمیت دادن به تمامی آنچه که رفاه مسافر را تامین میکند از کوچک ترین جزییات بکار رفته در ساخت هتل تا آرایش و نماسازی برای آن از امکانات روز بهره بگیرند تا به چشم مسافران، رفاه کاملی برای آنان ایجاد کرده باشند.
اما این در حالی است که کیش با روزهای اوج خود در سالیان گذشته فاصله دارد، با آن زمان که تنها چندین مرکز خرید و هتل در این جزیره وجود داشت و همانها امروز در همان محلها وجود دارند بدون آن که بازار خرید جدیدی بجز یکی دو مورد به آنها افزوده شده باشد. حال میبینیم که مراکز خرید لوکس و مجلل دهه قبل در برخی موارد نیاز به بازسازی دارند. از سوی دیگر مراکز خرید قدیمی و سنتی در این جزیره دیگر رونق خود را از دست داده و در کنار ساخت مراکز جدید شاید جایی برای جذب مسافر و خریدار نداشته باشند.
در واقع مراکز تجاری کیش برای نقش آفرینی در بازار رقابت باید نسبت به ایجاد جذابیتهای جانبی و جدید اقدام کنند چرا که افتتاح بازارهای جدید، برخی بازارهای قدیمی را از مدار خارج خواهد کرد.
برای در معرض دید ماندن بازارهای قدیمی کیش باید فکر اندیشیده شود زیرا در صورت عدم تحقق چنین امری، اگرچه مراکز جدید و لوکستری به کیش اضافه خواهند شد اما مراکز قدیمی روز به روز خالی تر از مشتری شده و اشتغالزایی ایجاد شده در مراکز جدید جای خود را به بیکاری در مراکز قدیمی خواهد داد.
از همین رو ارائه طرحهای نوآورانه در کنار بهره مندی از فرصتهای پیش رو تاثیر بسزایی در رونق تجارت و گردشگر پذیری بازارهای قدیمی کنار بازارهای جدید کیش دارد.
دقیقا عین همین مطلب در خصوص هتلهای کیش صادق است به گونهای که در حوزهی هتلها نیز متناسب با ورود هتلهای جدید، از رونق هتلهای قدیمی کاسته میشود همانطور که اگر فعالیت بازارها فقط در ارائهی کالا محدود شود، با ورود بازارهای جدید و خدمات گردشگری، از سبد بازارهای دیگر کم میشود.
از یکدست شدن نرخها در تمامی مراکز خرید و تجاری گرفته تا یکسان سازی قیمت و خدمات ارائه شده درهتلها و ضرورت بازسازی و مرمت آنها همگی مواردی به شمار میروند که دنیای قدیم را به فصل جدیدی از فناوریهای نوین پیوند خواهد زد.
فیروز نگینی
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=255524
false
true