×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
تاثیر منفی امواج سازی بر بازار بیمه

اقتصادتهران: با استعفای رییس کل بیمه شناس و کار آمد بیمه مرکزی شاهد گذر موج سوم در صنعت بیمه کشور طی چند سال گذشته هستیم .ایجاد سه موج بزرگ طی ده سال اخیر در طول هشتاد سال عمر رسمی صنعت بیمه کشور تاکنون بی نظیربوده است. این سه موج عبارتند از :

۱- موج اول :در دولت نهم بعلت ایرادی که به نحوه مدیریت و عملیات خسارت در یک شرکت بیمه قدیمی گرفته شد و با یک اقدام بی سابقه و ناگهانی دستور به برکناری مدیرعامل و اعضا هیت مدیره آن شرکت و پیاده سازی طرح تحول از سوی رییس دولت وقت صادر شد.

به دنبال آن نشست ها، جلسات، مقالات و گفتگوهای متعددی انجام و در نهایت نتیجه آن موج فقط کنار گذاردن یکی از بهترین و خوشنام ترین مدیران صنعت بیمه از صحنه مدیریت آن شرکت بیمه بود، نه تحولی صورت گرفت و نه تغییری در روند متداول فعالیت صنعت بیمه ایجاد شد. بیمه گذاران با تعجب به این وقایع نگاه می کردند.

۲- موج دوم: ینبار با بروز اشتباه در عملیات بازاریابی و محاسبات مدیریتی در یک شرکت بیمه خصوصی برای اولین بار در صنعت بیمه کشور، ناتوانی مالی در پرداخت خسارتهای بیمه گذاران به طور وضوح مشاهده شد. تلاشهای مضاعفی از سوی بیمه مرکزی ایران و مسولین ارشد دولت و قوه قضاییه صورت پذیرفت تا به بهترین وجهی این مشکل حل و فصل گردد. نتیجه منفی که این موج بر بازار بیمه، کماکان وجود دارد.

۳- موج سوم: انتشار ناگهانی موضوع چند فیش حقوقی در فضای مجازی و تداوم طرح انها سرانجام به استعفای رییس کل بیمه مرکزی که فردی بیمه شناس و آگاه به زوایای صنعت بیمه بود منجر گردید. دو تاثیر را می توان از این موج مشاهده نمود.

تاثیر اول اینکه آن گروه از اشخاصی که ایجاد کننده این موج بودند و موفق به ایجاد شرایط خروج یک مدیر آگاه و درد آشنا از صنعت بیمه گردیدند و تاثیر دوم نقد بر عملکرد و سوالات در اذهان عمومی جامعه است که میپرسند!؟ در صنعت بیمه چه میگذرد!؟

بررسی نتایج حاصل از این امواج منفی و آسیب شناسی  آنها می تواند به سود صنعت بیمه کشور تمام شود.

زیرا تداوم این موج ها و تسویه حساب های شخصی تحت عناوین اصلاح امور در صنعت بیمه فقط ضربه های ممتدی است که به توان مدیریتی و وجهه این صنعت وارد می آید.

دلسوزان واقعی بازار بیمه کسانی هستند که مشکلات را از طرق منطقی و راه های قانونی حل و فصل میکنند و هدف انها تقویت توان شغل و حرفه بیمه گری است.

متاسفانه آنچه پس از گذر هر موج منفی باقی میماند ضربه به روند بازاریابی و اعتبار صنعت بیمه است. این موج ها وقتی بدون ریشه یابی و ازبین بردن علل وقوع آنها و بدون اینکه نیت آغاز کنندگان آنها اصلاح ساختارها، قوانین، رویه ها و تفکرات مدیریتی باشد به حال خود رها می شوند.

اثرات منفی را در قالب بی اعتمادی و افت کشش بازار بیمه و به هدر رفتن تلاشهای کارشناسان و فعالیت های بازاریابی شبکه فروش که با تلاش وافر و خلوص نیت حامی گر بیمه گذاران هستند میگذارد. در هیچ صنعت و سازمانی ایجاد موج های منفی از درون انها دیده نمی شود و این روال مشاهده نمی گردد. صنعت بیمه و اکثریت مطلق فعالین این صنعت از اصیل ترین فرزندان و متخصصین زبده کشور هستند و نقد منصفانه از عملکرد سازمانی و ارتقا کیفیت خدمات، خدمتگزاری به هموطنان سرلوحه اهداف آنهاست. ارزومندیم دیگر شاهد بروز موج های منفی در بازار بیمه نباشیم.

حمیدرضا حاجی اشرفی؛ کارشناس بیمه

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches