true
اقتصادتهران: ضرورت توسعه بیمه های زندگی برای افزایش ضریب نفوذ بیمه بر کسی پوشیده نیست. بیمه های زندگی و سرمایه گذاری چند سالی است که جای خود را در سبد خانوارهای ایرانی باز کرده است اما تاکنون رقم قابل ملاحظه ای در این خصوص جذب نشده و در واقع در پورتفوی شرکت های بیمه ای جای خالی حق بیمه نامه های صادره بیمه عمر کماکان دیده می شود.
این در حالی است که بنابر تاکید و سفارش مدیران و مسوولان صنعت بیمه کشور به خصوص بیمه مرکزی، بیمه نامه های زندگی اهمیت بسیار زیادی داشته و مردم حتما باید برای آینده خود تمرکز بیش تری نسبت به این بیمه نامه ها پیدا کنند.
در حالی حدود ۶۰ درصد از پورتفوی شرکت های موفق بیمه در جهان مربوط به حق بیمه های زندگی است که این رقم در ایران حدود ۱۵ درصد است.
از سوی دیگر یکی از مباحثی که می تواند عامل تاثیرگذاری برای افزایش رغبت مردم برای خرید بیمه نامه های زندگی باشد معافیت مالیاتی است که متاسفانه پس از رایزنی های بسیار زیاد، رییس کل سازمان امور مالیاتی چند روز پیش در دیدار با مدیران عامل شرکت های بیمه ای گفت که بیمه نامه های زندگی مشمول معافیت از پرداخت مالیات نمی شوند.
البته وی برای ارائه دلایل این تصمیم به مواردی اشاره کرد که از نظر سازمان متبوعش پذیرفته است.
اما به هر حال یکی از مواردی که می توانست در میزان افزایش خرید مردم به بیمه نامه زندگی تاثیر مثبت داشته باشد دیگر وجود ندارد و متولیان امر باید در جستجوی راهکارهای دیگری برای فروش این بیمه نامه باشند. آن هم در شرایط سخت اقتصادی امروز به نظر می رسد کار دشواری است فروش بیمه نامه های زندگی و به همین دلیل باید به شرکت هایی که در این خصوص موفق تر عمل می کنند دست مریزاد گفت.
به هر روی دست اندرکاران صنعت بیمه کشور مصمم هستند که روز به روز بر افزایش آگاهی مردم برای خرید بیمه نامه های عمر افزوده شود و بر همین اساس به نظر می رسد کارشناسان بیمه ای و نیز شرکت های بیمه باید برنامه های متنوع تری برای معرفی مزایای این بیمه نامه در دستور کار خود قرار دهند.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=172226
false
true