true
اقتصادتهران: رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت پست با اشاره به انجام بیش از ۲۹۶ میلیون ترافیک پستی در ۶ ماه نخست امسال از بهرهبرداری ۲۱ پروژه و سرویس پستی در هفته آینده خبر داد.
به گزارش خبرنگار اقتصادتهران، مهندس حسین مهری، در نشستی که امروز (۱۵ مهرماه) به مناسبت ۱۷ مهر، روز جهانی پست در ساختمان مرکزی شرکت پست برگزار شد، ضمن بیان این خبر گفت: بالاترین رشد در این زمینه به پستهای الکترونیکی مربوط است به طوری که با ۴۱ درصد رشد مواجه شده است. وی افزود: از سوی دیگر، سرویس ارزش افزوده نیز از ۱۷ درصد رشد برخوردار شده و این در حالی است که بیشترین کاهش هم در سرویسهای عادی با ۲۲ درصد کاهش بوده است.
وی همچنین به راهاندازی سرویسهای پستی جدید اشاره و تصریح کرد: سرویس الکترونیک بینالملل، پست مستقیم، سرویس پست ترکیبی، خدمات ویژه شهروندی، رونمایی از تمبر فاخر طلا و نقره، سرویس پست لجستیک، سرویس پست پخش، سرویس پست رسانه و سامانه خرید و فروش اینترنتی ” من و پست” از جمله سرویسهای جدید محسوب میشود ضمن آن که شرکت پست در نظر دارد شبکه های الکترونیکی جدیدی در اینترنت، پیامک، ایمیل و شبکههای اجتماعی راه اندازی کند چرا که در عصر حاضر با پیشرفت تکنولوژی و ارتباطات اینترنتی حجم پست نامهها کاهش چشمگیری یافته است.
رییس هیات مدیره شرکت پست همچنین به به تغییر اساسنامه شرکت پست اشاره کرد و گفت: در حال حاضر اساسنامه شرکت پست در مراحل آخر رسیدگی و بررسی توسط نمایندگان بوده و آماده ارائه در صحن علنی مجلس است به طوری که در اساسنامه جدید، عنوان شرکت پست به “شرکت ملی پست” تغییر خواهد کرد.
مهری یادآور شد: در صورت تصویب اساسنامه و ابلاغ آن، شرکت ملی پست به وظایق حاکمیتی خود پرداخته و روند کاری شرکت دولتی باقی خواهد ماند به طوری که در کنار آن بخش خصوصی نیز میتواند فعالیتهای خود را توسعه و گسترش دهد.
وی با بیان آن که در دنیا جهت گیری خدمات شرکت پست از اسناد به سمت خدمات و کالا در حال حرکت است اظهار داشت: درحال حاضر از مهمترین اقدامات شرکت پست، تقویت و توسعه تجارت الکترونیک می باشد که اکنون با شرکت های دیجی کالا، پیک بادپا برخی از سایت ها مانند ebay، آمازون در حال مذاکره هستیم تا فعالیتهای شرکت پست را گسترش دهیم.
مدیرعامل شرکت پست افزود: شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران می بایست با تلاش و پشتکار فراوان به ارائه بهترین خدمات به مردم عزیز کشورمان بپردازند چرا که درحال حاضر خدمات شرکت پست ایران فاصله زیادی با کشورهای دیگر دارد به عنوان مثال روزانه میران مرسوله در کشور آمریکا ۱۰۰۰، در سوییس ۷۰۵، در آلمان ۴۶۰ و در اقیانوسیه ۱۱.۲ بوده در صورتیکه این میزان در کشور رقم ۸ است.
مهری یادآور شد: وجود شبکههای متعدد و متفاوت اینترنتی و اجتماعی دارای دو جنبه فرصت و تهدید برای ما می باشد، جنبه فرصت به این دلیل که باعث رشد، پیشرفت و ایجاد خدمات جدید می شود و جنبه تهدید باعث عقب ماندن خدمات شرکت ما از سایر خدمات شرکت های دیگر کشورها می شود.
وی همچنین با اشاره به سیاستهای شرکت پست، گفت: راهاندازی از ایستگاه پست ۲۴ ساعته در دستور کار قرار دارد ضمن آن که تا پایان سال، ۱۰۰ درصد اماکن روستایی به روز رسانی خواهند شد و همچنین ۲ هزار صندوق ویژه پستی تا پایان سال به بهرهبرداری خواهد رسید.
رییس هیات مدیره شرکت پست با توصیف وضعیت سود و زیان این شرکت گفت: شرکت پست با زیان انباشتهای معادل ۳۵۵۰ میلیارد ریالی برابر صورتهای مالی منتشره در سال ۹۲ مواجه بود به طوری که با اقدامات انجام شده، میزان این زیان در حال حاضر به ۲۴۹۰ میلیارد ریال کاهش یافته و طی ماههای آینده این رقم مجدداً با کاهش مواجه خواهد شد.
لازم به ذکر است در سال ۱۳۷۸ شرکت پست جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از نخستین دستگاههای دولتی با تدوین برنامهای منسجم و اصولی به منظور ایجاد بستری مناسب و یکپارچه جهت ارایه خدمات نوین پستی، نظام بخشی به دسترسی اطلاعات، تسهیل و تسریع تعاملات و تبادلات الکترونیکی و توسعه گردش اطلاعات درون و برون سازمانی، پرتال شرکت پست را ایجاد نمود.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=28918
false
true