true
معاون شهردار تهران از فعالیت بیش از ۴۰۰ دستگاه پله برقی در خطوط یک تا پنج متروی تهران خبر داد و گفت: هر چند میزان پله های برقی مترو که به دلیل نقص فنی از خدمات رسانی به شهروندان باز می مانند، نسبت به کل پله های برقی، کمتر از ۶ درصد است اما باید توجه داشت پله های برقی مترو به عنوان امکاناتی مکانیکی و تجهیزاتی الکتریکی، کارکرد سنگینی دارند و با توجه به استهلاک و فرسودگی زیاد، هر زمان ممکن است دچار نقص شوند.
به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: با برنامه ریزی انجام شده، تمام تلاش خود را می کنیم تا اول مهر ماه، میزان نقص فنی پله های برقی را به حداقل برسانیم اما نباید فراموش کنیم تأمین برخی قطعات پله برقی در داخل ممکن نیست، ضمن این که امکان دارد برخی پله های برقی بعد از این که از کار می افتند، برای راه اندازی مجدد نیاز به تعمیرات اساسی داشته باشند که ممکن است چند روز طول بکشد.
وی با تأکید بر این که از اول مهر ماه نه تنها ظرفیت ناوگان ریلی تهران به حداکثر تعداد ممکن افزایش می یآبد، ظرفیت جابه جایی مسافران مترو از طریق پله های برقی را نیز به حداکثر میزان ممکن افزایش خواهیم داد، اضافه کرد: خوشبختانه بخش قابل توجهی از پله های برقی سفارش داده شده و به کشور رسیده اند، ضمن این که از ابتدای امسال نیز عملیات نصب ۲۷ پله برقی در ایستگاه های مترو انجام شده که در حال حاضر این پله ها مورد بهره برداری قرار گرفته اند.
از ظرفیت سازندگان داخلی و خارجی استفاده می کنیم
معاون شهردار تهران با اشاره به این که عملیات نصب ۴۸ پله برقی دیگر در خطوط ۱، ۳ و ۴ مترو به صورت شبانه روزی در دستور کار نیروهای فنی مترو قرار دارد و تا مهر ماه شاهد راه اندازی ۴۸ پله برقی جدید در ایستگاه های این سه خط خواهیم بود، اظهار کرد: به موازات نصب پله های جدید، کار تعمیر پله های معیوب موجود و پله هایی که دچار نقص فنی می شوند نیز به صورت ۲۴ ساعته از سوی چند اکیپ عملیاتی در دست انجام است.
مهندس تشکری هاشمی با بیان این که مشکلاتی که فقدان پله های برقی به عنوان یک ضرورت در ایستگاه های مترو برای مسافران ایجاد می کند را کاملاً درک می کنیم و اعتقاد داریم در این زمینه حق با مردم است، تصریح کرد: اما به شهروندان عزیز قول می دهیم تمام توان خود را به کار گرفته ایم تا این دغدغه به حق مردم را به حداقل میزان ممکن کاهش دهیم.
وی با تأکید بر این که تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد تا ابتدا با استفاده از ظرفیت سازندگان داخلی و سپس از طریق شرکت های معتبر بین المللی کمبود پله برقی در ایستگاه های جدیدی که ساخته شده اند اما فاقد پله برقی هستند را برطرف نماییم، اضافه کرد: به موازات تجهیز ایستگاه های جدید، در تلاش هستیم تا در صورت امکان ایستگاه های قدیمی که از ابتدای طراحی و ساخت در آن ها پله برقی پیش بینی نشده بوده را نیز به پله برقی مجهز کنیم.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=10920
false
true