true
به طور حتم نمیتوان از مقوله آموزش در صنایع مختلف برای دستیابی به اهداف مورد نظر و نیز افزایش آگاهیها به سادگی گذر کرد اما یقیناً برای هر مقوله و مبحث آموزشی، اگر اولویتها و اهم و فی الاهم در نظر گرفته شود، اثربخشی آموزش مربوطه را دو چندان مینمایاند.
به گزارش اقتصادتهران، در حالی به گفته یکی از دست اندرکاران سندیکای بیمه گران ایران، این نهاد صنفی مستقل، آموزش علاقمندان به مباحث مختلف را از چندی پیش در دستور کار قرار داده است به نظر میرسد اگر مقوله آموزش برای این نهاد صنفی مستقل در اولویت قرار دارد، پرداختن به مقولههایی نظیر آشنایی کارشناسان صنعت بیمه با مباحث فنی درون صنعت بیمه و نیز چگونگی اشراف بر قوانینی که به وفور محله مناقشه میان بیمه گزار و بیمهگر میشود میتواند کاربردی تر و پر اهمیت تر باشد تا برگزاری دوره آموزشی آشنایی با انواع قرارداد با اشخاص حقیقی که در این مورد هر شرکت بیمه موظف است تا کارکنان مربوطه را با آن آشنا کند.
شاید فرهنگ چگونگی برخورد برخی کارکنان بخش خسارت در بعضی از شرکتهای بیمه با بیمه گزاران در مقوله کارشناسی پرداخت خسارت و نیز مباحثی نظیر قانون خودروی متعارف و خسارت متناظر که بسیاری از بیمه گزاران و چه بسا کارشناسان بیمه را درگیر با خود کرده است، ضرورت بیشتری برای برگزاری جلسات آشنایی داشته باشد.
از سوی دیگر، بررسی انواع شکایات بیمه گزاران از برخی شرکتهای بیمه و چرایی افزایش یا کاهش آن میتواند به محل خوبی برای سایر شرکتهایی باشد که در این زمینه ضعف دارند. بدون شک هرچه میزان شکایات بیمه گزاران از شرکتهای بیمه روند کاهشی داشته باشد این امر در ذهنیت بیمه گزاران برای توسعه فرهنگ بیمه و خرید انواع محصولات نقش موثرتری به دنبال خواهد داشت.
از آنجا که آشنایی با انواع قراردادهای مختلف با اشخصاص حقیقی نقش بسزایی در توسعه فرهنگ عمومی بیمه داشته و متقاضیان خاص خود را دارد اما به نظر میرسد با توجه به اساسنامه سندیکا که در نظر گرفتن آیین نامهای برای نحوه رسیدگی به تخلفات و اتخاذ تصمیم درخصوص اقدامات انضباطی اعضا را در خود جای داده است ضرورت بیشتری در این دوره داشته و از دبیرکل سندیکای بیمهگران درخواست میگردد تا این چنین مسائلی بیشتر ورود نماید.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=293061
false
true