true
اقتصادتهران: در حالي كمتر از يكماه به زمان برگزاري سيزدهمين نمايشگاه بورس، بانك و بيمه باقي مانده كه هنوز بسياري از شركتها نميدانند كه آيا نمايشگاه قرار است به صورت فيزيكي باشد يا مجازي و اگر مجازي باشد آيا حضور پيدا خواهند كرد يا خير!
به گزارش اقتصادتهران، طبق برنامه ريزي مجري برگزاري نمايشگاه بورس، بانك و بيمه، اين نمايشگاه طبق قرارهاي قبلي قرار است از 28 تا 31 ارديبهشت در محل دائمي نمايشگاههاي بين المللي تهران برگزار شود كه البته برگزاري فيزيكي آن در صورت مثبت شدن شرايط حضور فيزيكي است كه ستاد ملي كرونا در اين خصوص تصميم نهايي را اعلام ميكند. اما آنچه از شواهد پيداست اين است كه شركتهاي بورسي و بانكها تمايلي به برگزاري نمايشگاه آن هم به صورت مجازي نداشته و فقط اين وسط شركتهاي بيمه بايد تكليف خود را مشخص كنند. البته بانكها توافق ضمني براي حضور در نمايشگاه آنلاين دارند اما از آنجا كه هريك به صورت جزيرهاي عمل كرده و شورايي وجود ندارد كه نظرات در آن جمع بندي شود بنابراين فقط در اين ميان شركتهاي بيمه باقي ميمانند كه آنها هم به توافق حداكثري براي حضور در نمايشگاه فيزيكي نرسيدهاند و بر روي برگزاري نمايشگاه به صورت آنلاين تا حدودي متفق القولترند. اما داستان باز هم به اينجا ختم نميشود به طوري كه اگرچه بسياري از شركتهاي بيمه قول و قرار براي حضور در نمايشگاه مجازي داشتند و برنامه ريزي براي آن انجام داده بودند اما هنوز هم براي اجراي اين تصميم مرددند.
نكته قابل اهميت در برگزاري نمايشگاههاي مجازي و بالاخص نمايشگاه بورس، بانك و بيمه آن است كه تقريباً تمام شركتكنندگان در آن به درجهاي از يقين براي بازدهي مثبت نمايشگاه دست نيافتهاند. به بيان ديگر استدلال بسياري از شركتكنندگان براي حضور آنلاين در نمايشگاه به ميزان بازخورد نمايشگاه و نيز اثر بخش بودن آن معطوف است. اين امر وقتي اهميتش دو چندان ميشود كه بحث هزينههاي حضور در نمايشگاه آنلاين به ميان آيد. بدون شك هزينه شركت در نمايشگاه آنلاين يكي از مقولههاي مهم در برپايي آن است زيرا مديران عامل شركتها و سهامداران در ابتدا بايد از بابت ميزان اثر بخشي نمايشگاه آنلاين مطمئن شوند تا خود را براي شركت در نمايشگاه آماده كنند. بنابراين شركت در نمايشگاه مجازي بدون در نظر گرفتن هزينه آن محلي از اعراب ندارد و بحث هزينه ثبت نام يكي از ملاكهاي اصلي در برپايي و شركت در نمايشگاه مجازي به شمار ميرود.
نكته بعدي روند و درصد بازديد از نمايشگاه آنلاين است كه شركتهاي بيمه را براي حضور در آن مردد كرده است. شركتي كه براي نمايش محصولات خود و ارائه توضيحات به بيمه گذاران به دنبال محلي براي عرضه خود است به طور حتم، نمايشگاه آنلاين را محل مناسبي براي رسيدن به اين هدف نميبيند. انجام ملاقاتهاي حضوري مديران ارشد در غرف نمايشگاه فيزيكي، ارائه خدمات و سرويسهاي مورد نظر و نيز رونمايي از آخرين دستاوردها همگي در سايه برپايي نمايشگاه فيزيكي براي بسياري از شركتهاي بيمه معنا پيدا ميكند و از همين رو به نظر ميرسد تا يك بار نمايشگاهي به صورت آنلاين براي اين صنعت برگزار نشود، به سختي ميتوان مديران شركتهاي بيمه را براي هزينه كردن و حضور در نمايشگاه آنلاين مجاب كرد.
اين در حالي است كه در مدت باقي مانده، تاكنون تكليف برپايي اين نمايشگاه مشخص نيست و گردانندگان آن نيز در انتظار شركتكنندگان از يكسو و مصوبات و تصميمات ستاد ملي كرونا از سوي ديگر به سر ميبرند.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=211701
false
true